Anonym (16-bebis) skrev 2014-01-04 21:00:07 följande:
Menar du att ni skulle vilja att barnet föds 2015 eller att ni skulle vilja börja försöka 2015 och då förhoppningsvis få barn 2015/2016? Om jag var du hade jag nog väntat tills jag fått jobb och om du har provanställning hade jag eventuellt även väntat tills den övergått i fast anställning, så att åtminstone en av er har jobb.
Om du börjar jobba i år och har sex månaders provanställning så hinner ni ju ändå få barn 2015 om ni lyckas snabbt
. Men ni får ju själva känna hur viktigt ekonomisk trygghet är för er - min man och jag är väldigt rationella, lite trygghetsnarkomaner som vill försöka planera in allting och ni kanske inte alls är sådana. Dessutom vet man ju aldrig om våra planer kommer fungera eller om det hade varit bättre att bara köra på och tänka "går det så går det", men själv hade jag nog inte kunnat glädjas helt över en graviditet om jag inte kände att vi hade en någorlunda plan för hur vi skulle klara oss. Vi kämpar för att spara till hus och vill inte behöva nalla av de pengarna under föräldraledigheten, så det är ju olika hur man tänker.
Ja, vi vill ju gärna att barnet föds 2015 :) Jag förstår hur du menar. Jag planerar nästan allt i mitt liv, lite av en rutinmänniska och trivs med det. Men har på sistone tänk att tiden går så fort, och jag vill inte vänta på att livet ska börja på "riktigt", utan jag vill sätta igång. Jag hoppas verkligen att min praktik i sommar ger jobb, men om det inte ger jobb direkt så kanske vi ändå försöker få barn 2015.