Anonym (ångest) skrev 2013-09-24 20:54:59 följande:
Känns som om tråden fått lite ny inriktning och jag vill därför redogöra för mina åsikter:
Jag tycker att otrohet är fel!
Om jag från början insett vart vi var på väg hade jag avstyrt det hela innan något hände - men jag trodde verkligen bara att vi var väldigt nära vänner ända tills vi åkte iväg på en jobbresa och känslorna bara exploderade.
Inser att hans fru skulle bli sårad om det kom fram (min man vet att jag är kär i min kollega och numera även att vi har varit intima - själv söker han aktivt efter en älskarinna och ingen av oss orkar bry oss då kärleken är borta).
På grund av ovan har jag försökt bryta med min älskare och vi hade till exempel ingen kontakt under semestern MEN jag tänkte fortfarande på honom jämt och hela mitt liv fortsatte att snurra runt honom som vid värsta tonårsförälskelsen (ex. tränade för att vara snygg för honom etc). Nu när vi träffas på jobbet igen är vi sakta men säkert på väg tillbaka. Frågan som kvarstår är alltså hur jag ska få ut honom ur mitt liv?
(vår dotter är 2 år medan hans fyra barn är 5-15 år)
Byt jobb, bryt helt. SDkaffa dig intressen som fyller upp tomrummet. Brus kallar jag det för. Brus som får dig at må bra. Så läneg du ser honom så blir du påmind. Jag inte ens på facebook skall du se honom. Helst inga julhälsningar heller.
Det är tufft men total brytning är snabbast och effektivaste kuren.
Alterantivt - om du fixar - gå in i kompiszonen. Garanterat avtändande. Dvs stötta honom i hans kamp att vinna tillbaka fruns förtroende. Skicka dem på terapi. Räck honom hans näsduk. Om han inte ångrar något eller inte är ledsen är det värre förstås.
Kompiszonen är bra för man är nära men får insikter som gör att man blir kompis eller bror & syster ist.f älskande. Det är ett bra sätt att låta känslorna byta skepnad. Det gör inte lika ont som ett avbrott. Men det gäller ju förstås att hålla en frizon - annars går det käpprätt åt skogen.
Jag hade en älskare en gång som levde i öppet förhållande (frun startade allt så det var inet bara hans version av relationen). De fick en kris (helt utan min förtjänst). Jag blev mental coach för honom. Jag skickade dem på terapi. Jag var skuldran han grät mot. Han är min tvillingbror idag - sex är omöjligt.
När näste man försvann ur mitt liv så valde jag att inte bli kompis - han var mig så kär att jag vägrade gå in i kompiszonen. Jag ser honom i mina yrkesnätverk. Jjag ser honom på webben. Det gör det svårt att glömma helt....tyvärr. Jag får väl kapa linan fullt ut....Han försvann en annan gång då helt utan någon som helst kontakt. Det var nästan lättare än nu....
Fundera på saken.