Ettåring sover mindre och mindre - hjälp!
Hej! Min son är lite drygt ett år gammal och sen en vecka tillbaks har hans sovvanor förändrats på ett negativt. Så här såg en typisk dag ut INNAN problemen började: *vakna kring 05:45-06:00 * sova 9:00-10:15 * sova 14:30-15:15 * lägga sig kl 19:00 och somna ca 19:20-19:30 NU: * vakna kring 05:30-05:40 (är jättetrött och gnuggar sig i ögonen ända tills det är dags för nästa sovstund men vägrar ändå att somna om) * sova 9:00-10:15 * sova 14:45-15:30 * lägga sig 19:00 men somnar inte förrän 20:00!!!!!! han protesterar inte alls att lägga sig -är inte ledsen eller så. Han bara ligger där med halvslutna ögon , gnuggar sig i ögonen och pratar för själv. I över en TIMME! Och han är trött!!!!! Helt vansinnigt. Så han sover ju typ en timme mindre per dygn än han gjorde för en vecka sen och verkar trött och gnällig under dagen så jag tror verkligen han behöver sova mer. Kan också säga att jag alltid (både före och efter problemen började) får väcka honom när han sover på dagen. På dagen skulle han kunnasova hur mycket som helst, Alla tips mottages tacksamt!