vad kostar en (asyl)invandrare?
Hej
jag undrar om det är nån som vet vad en bidrags-invandrare kostar samhället per år.?
Låt säga att du bor i en liten stad med ca 30 000 invånare. Arbetslösheten är stor och katastrofalt stor bland ungdomarna. I den lokala tidningen läser man att företag efter företag lägger ned, pensionärerna lever på gränsen för att överleva och de drar in på det ena och det andra för alla skolungdomar. Ungdomsgårdar läggs ned mm mm mm mm.
Det dras in på allt tycker jag och anledningen är det vanliga. - Det finns helt enkelt inga pengar i budgeten för att klara detta. Problemet går inte att skatta bort heller i längden då fler och fler förlorar sina jobb eller helt enkelt flyttar härifrån till en större stad. Vi blir färre och färre som betalar skatt i samhället och staden i sig själv blir inget attraktivt ställe där nya människor väljer att slå sig ned.
Detta är läget där jag bor.
Hur kan det då komma sig att våra politiker väljer att ta in ca 250 nya asylsökanden? Det finns dessutom en hel del asyl invandrare här redan.
Hur har vår kommun råd med det? dvs får de bidrag eller vem ska betala?
Vad ska de göra förutom att gå och driva omkring som alla de andra gör nu?
Är det verkligen shysst mot invandrarna att ta hit dem? De kommer aldrig,aldrig,aldrig att kunna få ett jobb häromkring som det ser ut i detta län?
Jag skulle vilja ha en siffra vad det kostar oss som bor här att betala för 250 personers uppehälle?
Alla dem ska väl åtminstone ha rätt till existensminimum eller vad det heter. Barnen skall in på dagis och skola.
Vem betalar?
Skulle även vilja veta hur många invandrare världens rikaste land Norge tar in. Nu menar jag såklart invandrare som kommer att leva på bidrag - inte de som invandrar och jobbar.
Eller för den delen vår andra granne Finland?
Jag är så jävla less på att den här frågan ska vara så förbannat tabu. Du blir kallad rasist så fort man tycker att det är för mycket invandrare. Sen kan man ju tycka att många av ungdomarna borde lära sig lite vett och etikett också. Många av de invandrare vi har här beter sig som ***************.
Var lite tacksam för fan för att detta land låter dig vara här, trots att du förstör våra skolor och stjäl mina barns cyklar.!