• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

oldy skrev 2013-08-22 20:30:42 följande:

Äter ni nyttigt?

Sen jag blev sjukskriven och stillsam har jag inte så stor aptit. Idag har jag mest ätit mackor, med lite olika pålägg som keso, salami (fryst sedan tre dygn), tomat och sånt. Får lite dåligt samvete..

Jag äter det som kroppen är sugen på. Senaste tiden har det varit väldigt mycket naturell lättyoghurt med havregryn och lite russin. Bröd är mitt enda craving som hängt med från början, åt aldrig smörgås innan jag blev gravid. Det går åt ca 4-5 brödskivor om dagen, är sååå gott! Var en stor frukt- och grönsaksfantast innan, det är det verkligen sämre med nu, för kroppen är helt enkelt inte hungrig på det alls. Men jag ser ändå till att äta det varje dag. Äter inget godis och dricker ingen läsk. Piggelin slinker gärna ner efter maten, med det är typ allt i snaskväg.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-22 20:56:06 följande:

Jag tänker på de som inte ens vet att de är gravida, de som röker eller missbrukare av tyngre saker som fått friska barn. Min bebis borde väl må bra trots att jag inte fått i mig fisk 3 gånger i veckan och så :)

Äter sällan frukt för att jag är allergisk mot de flesta..

Ja klart man ska få unna sig nu när man väntar :) jag har Iofs gått upp 15 kg nu men har ingen panik över det, det fixar jag, hunden & barnvagnen sen smile5.gif

Du ska se att din lilla tjej mår prima, även om du ätit fisk så ofta! Nä, så länge man mår bra får vågen visa vad den vill tycker jag. Känner mig rörlig trots mina +24 kg, och som du skriver Oldy: Hund- och barnvagnspromenaderna gör sitt! Sen längtar jag enormt efter att återgå till löpningen, låg på 3-4 mil i veckan. Så jag är inte ett dugg nojjig eller orolig för att mina gravkilon ska bestå. Men jag tänker inte stressa heller.
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-08-25 12:41:40 följande:
    Nä nu börjar de bli dags för fler bebisar i tråden... ingen har ju visserligen passerat BF men nu börjar t om jag bli otålig för eran skull ;) känner hur jobbigt ni har det! Min lilla har hunnit bli 12 dagar fast ännu namnlös :)
    12 dagar, jisses vad tiden går! Har ni några namnförslag till lillan som ni funderar på?
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-08-25 13:34:32 följande:

De ända jag kan komma på är Lovisa. Ena dotter tycker Linnea. Står rätt still...

Ja, Lovisa är väldigt fint. Tidlöst! Linnea också. Ni får väl dra lott mellan namnen och se vilket som vinner.
  • Sara H
    ThereseMariaH skrev 2013-08-27 00:49:54 följande:

De vill bo där inne ett tag till då verkar det som :P Mm, känns bättre nu :) ja, illamåendet ska bli så enormt skönt att bli av med!! Tänk att få lägga sig i sängen utan att mat trycks upp i strupen eller att man behöver gå ock kräkas. Oh lord va skönt!! :D

Usch, vad jobbigt! Finns det ingen medicin som funkar för dig mot halsbrännan? Omeprazol har funkat kanon för mig hela graviditeten, trots att jag nu har ett huvud som verkar lika stort som mitt eget som trycker vid revbenen.

Testa Omeprazol 20 mg om du inte gjort det! Bäst att dubbelkolla med din BM, jag fick iaf grönt ljus direkt. Hoppas verkligen att det går över för dig, det är en pina att inte kunna sova.
  • Sara H
    ThereseMariaH skrev 2013-08-27 09:19:58 följande:
    Ja usch! Illamåendet är inte att leka med. Har mått illa varje dag under hela graviditeten. Dofter och att maten trycks upp. Det tär lite på en på kvällarna. Är så trött på det. Men på morgonen är det bra :) hyfsat iaf. Jag har tagit omeprazol, det var det första jag provade. Men det kom ändå upp i halsen och brände. Jag tog en tablett vid symptom i några dagar, men kanske borde tagit fler? Jag har ätit novaluzid efter det och en sån tablett hjälpte på stört. Så dom knaprar jag och det hjälper, på dagarna :) Men på kvällarna kan det bli sånt tryck att dom inte heller hjälper, då tar man en till och till sist känns det som man har krita i magen och behöver kräkas ändå. Så en till två kräkningar i veckan blir det ca :P hehe Men men, hoppas innerligt att det inte är allt för länge kvar. Nu idag mår jag mkt bättre :) men inga känningar alls. Så inget är på g här. Har en magkänsla som säger att det kan hända något snart, kanske inte denna vecka men nästa. Och ärligt talat, även fast jag längtar oerhört så skrämmer det mig lite... :P Hoppas ni mår bra idag också :)
    Men gud vad jobbigt att må illa hela tiden, förstår verkligen att det tär på dig!

Känns som det är en eeevighet kvar till BF. Vändningsförsöket på torsdag känns så himla avgörande att det liksom stannat upp hela graviditeten på nåt vis. Han bökar som tusan i magen, som om han försöker komma runt själv, men lyckas inte.

Omeprazol ska inte tas vid symptom, utan vid ungefär samma tidpunkt varje dag. Det tar uppåt en timme för det att verka, och håller i sig i ett dygn. Novaluzid funkade inte ett skvatt för mig.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-27 12:26:24 följande:
    Det är inte alla som känner av dem, så det har nog ingen betydelse smile1.gif
    Spännande Madelenee! Då lär du verkligen känna när det är dags!

Carla: Jobbigt att tappa humöret så där! Framför allt när man får dåligt samvete också. Jag är än så länge rätt jämn i humöret, dock känner jag mig konstant puckad eftersom jag glömmer saker hela tiden! Tappar bort ord, namn, kastar om meningar osv...
  • Sara H
    Sarus85 skrev 2013-08-27 13:23:26 följande:
    Imorse kom vår lille pojke efter igångsättning. 3970 gram och 52 cm lång. Bf-7! Allt gick bra :)
    Stort grattis!!! <3
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-27 17:41:42 följande:
    Vågar man sig till Ullared imorgon tro?
    Är så sjukt uttråkad här hemma.. Vecka 39 på tors & mycket sammandragningar. Har ca 1 timmes bilfärd, så det borde väl vara lugnt?
    Går säkert bra! Ta det lugnt bara. Det kanske t.o.m sätter fart på saker och ting?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?