ThereseMariaH skrev 2013-08-27 09:19:58 följande:
Ja usch! Illamåendet är inte att leka med. Har mått illa varje dag under hela graviditeten. Dofter och att maten trycks upp. Det tär lite på en på kvällarna. Är så trött på det. Men på morgonen är det bra :) hyfsat iaf. Jag har tagit omeprazol, det var det första jag provade. Men det kom ändå upp i halsen och brände. Jag tog en tablett vid symptom i några dagar, men kanske borde tagit fler? Jag har ätit novaluzid efter det och en sån tablett hjälpte på stört. Så dom knaprar jag och det hjälper, på dagarna :) Men på kvällarna kan det bli sånt tryck att dom inte heller hjälper, då tar man en till och till sist känns det som man har krita i magen och behöver kräkas ändå. Så en till två kräkningar i veckan blir det ca :P hehe Men men, hoppas innerligt att det inte är allt för länge kvar. Nu idag mår jag mkt bättre :) men inga känningar alls. Så inget är på g här. Har en magkänsla som säger att det kan hända något snart, kanske inte denna vecka men nästa. Och ärligt talat, även fast jag längtar oerhört så skrämmer det mig lite... :P Hoppas ni mår bra idag också :)
Men gud vad jobbigt att må illa hela tiden, förstår verkligen att det tär på dig!
Känns som det är en eeevighet kvar till BF. Vändningsförsöket på torsdag känns så himla avgörande att det liksom stannat upp hela graviditeten på nåt vis. Han bökar som tusan i magen, som om han försöker komma runt själv, men lyckas inte.
Omeprazol ska inte tas vid symptom, utan vid ungefär samma tidpunkt varje dag. Det tar uppåt en timme för det att verka, och håller i sig i ett dygn. Novaluzid funkade inte ett skvatt för mig.