Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Vaknade i natt (morgon) med huvudvärk. Det riktigt spänner i nacken, axlarna. Har tagit alvedon men det hjälper inte. Känns trist måsta gå med detta hela dagen, brukar hålla i sig länge och särskilt nu när jag inte kan ta något starkare.

• Stora My

Mammaspärlaa: Men du kanske laddar med mat inför förlossningen?! Mensvärk och ryggont är ju början på värkarna. Kan ju bli när som. Spännande!

Själv känner jag inget i kroppen (vill gärna ha lite förvärkar så man vet att det är på gång). Äter en massa choklad. 10 dagar kvar till BF.

• Stora My

Mammaspärla: det är tredje barnet. Förra gångerna har jag känt av förvärkar 1-2 v tidigare men nu kan det ju starta med värkar och så är det bäst åka in. Det vet man ju aldrig. Det är därför jag skulle vilja ha lite förvärkar så jag kan förbereda mig att det är dags.

Oldy: om det är som molvärk i ryggen är det nog på gång men det är ju svårt avgöra ifall ryggontet är fogarna man känner av. Mensvärk i magen lutar också mer åt förvärk/värkar. Om det samtidigt drar i ljumskarna, trycker nedåt.

Jag vet inte om jag förklarar på ett bra sätt. När jag känt av mensvärk/mol har det varit på gång. Nu är jag osäker hur allt ska kännas (fast jag tror jag vet när det väl drar igång) och då är det ändå tredje gången.

• Stora My

Stumpan: du får så lång väntan i och med att du trott det blir tidigare som förut. Håller tummarna det drar igång nu så du får din lilla guldklimp i famnen.

• Stora My

Carla: förstår det är jobbigt när humöret inte är på topp så här på sluttampen. Mina barn är lite större än dina så de går besökstimmar på förskolan ett par dagar i veckan. Så då kan jag passa på att vila och förhoppningsvis vara en glad mamma när vi är hemma.

• Stora My

Ja så kan det ju bli (nattuggla).

Igårkväll vid 22 hade bebisen halabaloo i magen och samma det där med tryck nedåt så man måste kissa hela tiden.

• Stora My

Oldy: När har du BF?

Så där som du har hade jag med första. Mycket förvärkar som började 2 v före. Tror det snart är på g.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?