Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Det enda är att jag smaskar choklad. Tror inte på hemmaknep utan bebisen kommer när den är redo.

• Stora My

Oldy: som förstföderska gick jag 8 dagar över. Läste det statistiskt stämmer in första gången. Andra gången blev det 2 dagar innan bf.

• Stora My

Carla: tycker du har en del symtom att det snart är dags. Fast trist med illamående.

Mår själv lite illa men det pga att jag tryckte i mig 2 rulltårtebitar på raken. Rymdes inte riktigt i magen.

• Stora My

Carla: du kanske också har reagerat på fullmånen de senaste nätterna?! En tanke bara, förutom att det nog beror på sluttampen.

Idag är det fredag så humöret kan inte vara annat än glatt. Fast jag vaknade med ont i ryggen, bara på höger sida. Aj! Jag behöver massage. Ska ta en promenad nu på morgon med förhoppning den lille sjunker ner och fixeras. Han var ju ännu ruckbar när jag var på mvc i veckan.

Angående mat och vikt så är jag ledsen jag lagt på mig 15 kg så det är mitt mål gå ner dem till årets slut. Det kommer gå bra med promenader och slut på allt gott man unnar sig nu och sånt man annars inte äter (som mjukt bröd).

• Stora My

Idag har jag också fått frågan om jag känner något. Nope, men väntar ju inte ännu eftersom det är 2 veckor kvar till bf. Nästa vecka kanske jag känner förvärkar om jag går efter de andra graviditeterna.

• Stora My

Jag känner av mer av foglossningen framtill nu men tänker det är för att bebisen sjunker ner och allt ska mjukna upp där inför det som komma skall. Minns inte riktigt hur det var med de andra på slutet. Bara att jag har haft mindre foglossning den här gången.

• Stora My

För en månad sen tippade jag att bebisen skulle komma idag. Hade så mycket sammandragningar när jag var på promenad så jag tänkte den lille kommer på en månad. Men inget på g här. Varit ute på en shoppingtur och haft mycket tryck nedåt (hoppas han fixerar sig nu). Men inga andra känningar.

• Stora My

Stumpan: tråkigt angående fortfarande rörlig (inte ovanligt för omföderskor) och SF måttet. Konstigt bm inte mätt dig varje gång. Hur som helst, ska du få komma på tul eller kollar de inte desto mer när BF är snart?

Håller tummarna din bebis mår bra. Behöver ju inte vara något fel, blir ju inte alltid rätt mätt varje gång.

• Stora My

Stackars ni som har sånt illamående. Usch och fy! Jag har inte mått dåligt alls under graviditeten och har inga direktj "krämpor" heller.

Oldy: verkar ju lovande, att det snart är på g. Förr sa man att det var 1-2 v bort vid första stora förvärkarna. Om man nu kan gå på det. Mina förvärkar började sist en vecka innan d-day.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?