-
Usch, vad jobbigt att vara allergisk mot frukt. Rent näringsmässigt tror jag inte att det gör så mycket alls. Annars beror det väl på hur mycket av ens matvanor under graviditeten påverkar barnets smaklökar, det ska ju tydligen spela in. Önskar att vår kille kunde få mina gamla matvanor istället. Men förhoppningsvis kommer jag att återgå åtminstone en del under amningen.oldy skrev 2013-08-11 10:42:37 följande:Jag har också ätit mycket kolhydrater, är allergisk mot de flesta frukter och inte ätit så mycket grönsaker. Får lite ångest över det, liksom vad händer med bebisen om man inte gör det?
-
Äh, 14 kg är väl ingenting, Stora My. Här har du en som i vecka 35 gått upp 23 kg.
-
Sååå skönt att bebis är i rätt läge, Carla! Spännande att du redan är lite öppen också.Carla300 skrev 2013-08-12 13:22:46 följande:Fru mia: Åh va spännande det är för dig nu! Hoppas att de sätter igång på riktigt nu!
Min bebis är i rätt läge och väger 3,2kg. Livmodertappen är förkortad, mjuk och en cm öppen! Så något sker där fastän jag inte känner något:) Kanske jag borde förbereda mig på att han kan komma ut före bf?! Vecka 37+0 imorgon. Bröllop i helgen och me&i party nästa veckas torsdag. Sen får han komma. -
Haha, tänker faktiskt också lite så! Det här är ju min första graviditet, och nu kan jag inte riktigt föreställa mig hur det känns att INTE vara gravid...Carla300 skrev 2013-08-12 14:32:42 följande:Ja det blev mycket mer spännande nu;) Lite nervös över att åka iväg på bröllop 150km bort och att sova borta men det ska väl nog gå bra. Om jag börjar ha en massa förvärkar före det så kan vi nog inte åka. Meb jag har svårt att se art bebisen skulle komma redan! Är inte mentalt förberedd på att sluta vara gravid;)
Det ska säkert gå bra för er att resa bort! Är bebisen snäll så väntar han tills ni kommit hem igen! -
Mysigt! Vilken tur att det inte verkar vara nån fara för dig. Men spännande att det kanske är på gång så smått..?oldy skrev 2013-08-13 09:02:19 följande:I natt drömde jag att jag födde min dotter. Hon var helt perfekt och världens sötaste. Hela natten har jag ammat, pussat & gosat med henne. Nej herregud vad jag längtar!! <3
Fru Mia: Hoppas det går bra och att det är en bebis på gång! Jag håller tummarna! -
Stort grattis fru Mia! Hoppas ni alla mår bra!
Idag var jag på rundvisning på Förlossningen, blev till min förvåning alldeles rörd och fick kämpa för att inte börja snyfta... Är så blödig nu! Men det träffade ju helt klart nåt i mig, tanken på att det är där vi (förhoppningsvis!) kommer att träffa vår son för första gången. -
Kämpa på Stumpan!
Oldy, hoppas du får klarhet i vad som pågår! -
Har förresten blivit sååå himla trött... Som en blixt från klar himmel. Igår somnade jag på soffan fyra gånger under dagen. Har även huvudvärk ihop med tröttheten, men vill inte ta nån värktablett så länge som det inte känns helt olidligt. Nån av er som varit gravida förut som varit med om detta runt vecka 35?
Sedan en vecka tillbaka har jag även nypkänningar och sekundkorta tryckkänningar mot vad jag gissar är livmodertappen, för det känns uppe i slidan. Vad tror ni, vanligt/normalt? -
Bra att proverna ser bra ut för dig i alla fall. Om inget oväntat och drastiskt händer ligger jag lågt tills nästa vecka då jag ska till BM nästa gång. Idag har jag haft väldigt mycket sammandragningar, i princip så fort jag rört mig. Tröttheten är dock i schack just nu, har bara sovit middag en gång hittills. Huvudvärken känns ok, den är där, men är inte så påfrestande i nuläget. Hade en 10 minuter lång förvärk tidigt imorse innan jag gick upp. Så nu börjar jag helt klart känna mig påverkad av graviditeten, det har hänt så mycket på bara en vecka sett till den fysiska biten. Tänker som du Oldy, ska det tränas och övas på det här sättet i flera veckor så blir det tufft...oldy skrev 2013-08-14 11:08:28 följande:Ja, precis. Jag är ju inte rädd eller så, vill bara veta om detta bara är träning eller om något är på G.
När jag vaknade kände jag ingenting, sen tog jag en promenad med hunden och fick värkar i både ljumskar och rygg. Jag kunde liksom gå samtidigt, de gör inte hemskt ont men ont gör de. Är detta bara övning som ska hålla på i flera veckor så säger jag; tack men nej tack.
Samma här!
Kom precis upp ur sängen typ och la mig inte sent. Och vilade 1-2 timmar igår eftermiddag. Haft huvudvärk i typ tre-fyra dagar nu (har det aldrig annars), igårkväll tog jag en alvedon för då hade jag huvudvärk i ögonen med typ.
Har kollat blodtryck & urinprov och de är OK iaf. -
Oldy, klart att du inte ska känna dig som en jobbig patient! Är du fundersam eller orolig är det bara att ringa.
Kan det vara ett litet blodkärl som brustit? Av att livmodern sjunkit t.ex? Och när du rört dig så "retas" det?
Svårt att veta... Särskilt när man är förstföderska!
Den långa förvärken kändes en del, ja. Inte ondare än vad det brukar kännas, men det var jobbigt att det tog så lång tid innan den gick över... Bara att fokusera på andningen, inte mycket annat att göra...
Hoppas blödningarna avtar!