Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Oj så spännande fru mia!:)

Idag har jag köpt allt som behövs inför bebisens ankomst:) Nu ska jag bara sy och sticka klart en del saker. Känns skönt att vara förberedd nu! Vecka 36+3 idag.

De ringde från spec.mvc idag och redan på måndag ska jag dit på ultra och läkarbesök för att bebisen ligger snett. Trodde jag skulle få vänta mycket längre!! Om vattnet går nu så är det direkt till förlossningen i liggläge som gäller. Så hoppas att han inte vill ut riktigt ännu. På måndag är jag i vecka 36+6, en dag före han räknas som färdig.

• Carla300

Jag har ett myom i framvägg och de tror att det kan ha vuxit och hindrar bebisen från att rymmas ner med huvudet. Isåfall måste det väl bli snitt. Men myomet har alltid varit pyttelitet och aldrig synts på ett ultraljud graviditet så det låter ju inte så troligt att det plötsligt skulle ha vuxit så mycket.

Det är nog spännande nu på slutet!:)

Vår ettåring har börjat klättra ur spjälsängen så idag ska vi byta till växa säng åt henne. Så mina kvällar kommer att vara fyllda av att lägga tillbaka henne i sin säng. Har en del jag vill hinna sy och sticka ännu men får väl kanske inse att jag inte hinner med allt. Det tog en månaf innan sonen slutade klättra ur växasängen och om en månad hoppas jag att bebisen kommit ut.

• Carla300

Sarus85: Jag vill absolut inte snittas... Känner riktigt ångest inför det. Kommer nog att göra allt som står i min makt för att slippa det. Men om det är enda alternativet så måste det ju ske ändå. Usch, hoppas verkligen att det inte behöver bli snitt! Tur att jag ska dit redan i övermorgon i alla fall. Då behöver jag inte grubbla så länge till.

• Carla300

Vet inte om de försöker vända eller om bebisen halkar rätt den när förlossningen väl startar. Men om det är ett myom i vägen så kommer han ju inte ut den vägen inte... Får nu hoppas att de kommer med goda nyheter på måndag. Har försökt läsa på om andra i samma situation men det är inte många som haft bebisen i "snedläge".

• Carla300

God morgon! Hur är det med er idag? Några bebisar som kommit?:)

Om två dagar är jag i vecka 37+0. Känner mig inte alls mentalt redo att föda ännu! Har så fullt upp med mina två små att jag inte hunnit vänja mig vid tanken på att snart ha ännu en liten. Men jag brukar gå över tiden så det kan ännu vara fem veckor kvar för mig.

Har haft svårt att sova inatt. Varit så nervös inför morgondagena ul+läkarbesök... Kommer knappast att sova en blund nästa natt.

• Carla300

Tack Sara H!

Min aptit varierar. Den senaste tiden har jag inte alls kännt mig hungrig men väldigt sugen på coca-cola och punschrullar. Mina crawings;) Viktuppgången är under fem kg ännu så lite fundersam är jag nog angående det. Men sist gick jag bara upp 6kg och allt var bra med dottern så borde inte oroa mig. Får ju antagligen veta hur stor bebisen är imorgon:)

• Carla300

Fru mia: Åh va spännande det är för dig nu! Hoppas att de sätter igång på riktigt nu!

Min bebis är i rätt läge och väger 3,2kg. Livmodertappen är förkortad, mjuk och en cm öppen! Så något sker där fastän jag inte känner något:) Kanske jag borde förbereda mig på att han kan komma ut före bf?! Vecka 37+0 imorgon. Bröllop i helgen och me&i party nästa veckas torsdag. Sen får han komma.

• Carla300

Ja det blev mycket mer spännande nu;) Lite nervös över att åka iväg på bröllop 150km bort och att sova borta men det ska väl nog gå bra. Om jag börjar ha en massa förvärkar före det så kan vi nog inte åka. Meb jag har svårt att se art bebisen skulle komma redan! Är inte mentalt förberedd på att sluta vara gravid;)

• Carla300

Fru mia: Jo, den är packad;) Och en cola ligger i kylen inför förlossningen. Napparna kokade jag idag så ska lägga med en i bb väskan. Är nog redo praktiskt men inte riktigt mentalt. Kommer att sakna graviditeten något fruktanavärt för jag mår faktiskt riktigt bra så det är riktigt trevligt att vara gravid! Så jag förtjänar inte att få före beräknat;) Men jag längtar såklart efter lillen mer och mer för varje dag som går så snart kommer jag nog att ta till hemmaknep för att få ut honom i alla fall;)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?