Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Idag har jag haft det sämre med tålamodet, kort stubin med andra ord. Det är inte lätt med två små barn och denna trötthet som kommit över mig nu sista veckan och så på det hormonerna och allt annat. Och så blir ja  g ledsen på mig själv när jag är sur och vresig åt barnen. De rår ju inte för det att jag är så lättirriterad för tillfället.

Tycker annars att det tryck nedåt lite mer nu, tror ju bebisen fixerat sig men får se vad bm säger på onsdag. Vet inte om jag inbillar mig att det ilat nedåt (eller pinat). Hur som helst är det ju snart bara 2.5 vecka kvar Glad fast det kan ju bli innan bf eller efter också.

• Stora My

Sarus: Angående slemproppen tror jag den var så där som du beskrev, slemmig, lite blodblandat var det också. Man märkte att det var något annat än en liten flytnining. För mig gick den några dagar innan det var dags sist men undrar om den inte gick någon vecka eller så första gången och sen återbildades den och gick igen när det närmade sig. Minns inte riktigt hur det var.

• Stora My

Idag är en bra dag. Lite ont i ryggen, får det om jag jobbar på med något för länge. Jag diskade för hand och tröttade då ut de svaga musklerna. Är nog för framtung.

Gott med cola! Unna er, nu är det ju inte länge kvar.

• Stora My

ThereseMariaH: du väljer själv om du vill skriva ett brev och ta med. Du kan ta upp om du har särskilda önskemål om ev bedövning, om du är orolig för att tex spricka.

Men det är sånt du lika gärna kan säga när du och bm pratar på förlossningen.

Jag kommer inte skriva något brev. Skrev ett första gången men gav det aldrig.

• Stora My

Jag tror de flesta bm tex håller varma handdukar emot för att förhindra att man ska spricka.

Vad menas med sen avnaling?

• Stora My

Varit på mvc idag. Bebisen hade inte fixerats än (fastän jag känt mera tryck nedåt). Bm ville att jag skulle ha koll på sparkar så den lille inte vänder om. Fast det tror inte jag i och med att jag känner hur den ilar och trycker.

• Stora My

Jag tror inte det är dags tidigare för mig (2 v kvar nu) så skulle det dra igång denna vecka eller nästa vecka skulle jag bli chockad. Har börjat packa BB väskan och tvättar en bebisfilt som ska med just nu.

• Stora My

Jag har med en åka-hem-stass, som består av en nyinköpt body, en mössa, byxa och strumpor. Packade med en heldress också ifall jag vill byta på BB. En mysfilt att ha i "baljan" med Barbapapa och en i fleece att bädda om i babyskyddet när vi åker hem. Tänkte att där kan bebisen ha deras kläder. Här måste man ha med egna blöjor och tvättlappar så det har jag packat ner. Har kvar packa ner kläder och hygien till mig, nån tidning, snacks, kamera och inte glömma bort mobilladdaren.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?