• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stumpan84 skrev 2013-08-07 09:19:32 följande:

Medela manuell. Testade avent med förra barnet men den funkade inte alls för mig och apotekets höll på att få mina bröstvårtor till att blöda!
    Ok, ska kolla in den.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-07 18:04:00 följande:
    Tack

Ja, man får helt enkelt hoppas doktorn är snäll & lyssnar på en? För det är ju inget de kan se på en direkt..

Usch, så jobbigt Oldy. Jag tror säkert att doktorn kommer att lyssna på dig, det är nog inga problem.
    Bra att du prioriterar dig och bebisen!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-08 15:36:00 följande:
    Blev sjukskriven sista tiden, var inga problem. Känns skönt men jag har samtidigt dåligt samvete för jobbet.. Men läkaren sa att det är ju en kort tid av mitt liv, bäst att prioritera mig och bebisen
    Åh, så skönt! Inte ska du ha dåligt samvete för jobbet, de förstår säkert. Nu kan du fokusera på att bli mamma helt och hållet.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-08 17:40:38 följande:
    Ja, 35 dagar kvar nu!
    Det närmar sig med stormsteg! Hihi, jag har testbäddat spjälsängen. Kunde självklart inte hålla mig.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-08 20:51:01 följande:
    Ååh! Hur blev det?
    Det lär jag ju också göra nu nät jag ska gå hemma..
    Det blev fint! Har lagt upp en bild i mitt galleri, hoppas det funkar att se den.

Istället för babynest har vi mjukliften i spjälsängen. Jag har lagt ett tjockt, dubbelvikt täcke i botten på liften, plus en kudde. Får se om vi stänger till liften eller lägger ett täcke/filt över när det är sovdags. Blir att prova sig fram hur varmt/svalt vår bebis vill ha det.

Fick även hem den jättefina skötbädden "Moln" (svartvit) från Färg & Form igår. Nöjd!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-10 14:09:11 följande:
    Ursäkta men är det någon mer än jag som bajsar sjukt mycket nu för tiden?
    Haha! Nej, det problemet har jag inte. Dock kissar jag tre gånger på fem minuter ibland. Dricker vatten som hel blomsterrabatt, är sjukt törstig jämt!

Carla: Hoppas verkligen att du slipper snitt. Håller tummarna för att vändningsförsöket ger resultat, eller att bebisen själv fattar vinken!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-10 15:45:04 följande:
    Haha! Undrar vad som pågår med kroppen? Det har ju varit stopp i 8 månader liksom..
    Ja, vatten har väl aldrig varit så gott som nu..
    Det kanske är för att bebisen sjunkit? Den trycker på helt enkelt? Inte helt fel att ha fart på magen inför förlossningen.
  • Sara H

Jag har helt tappat aptiten. Borta är den hunger som härjade för 4-5 månader sen, då jag kunde äta dygnet runt... Magen känns full! Törstig som tusan dock.

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-10 22:26:49 följande:
    Jag har också rätt dålig aptit. Äter nog mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid, har Iofs alltid ätit mycket jag behöver äta ofta och mindre portioner. Det är väl bebisen som tar plats i magen
    Så är det säkert! Jag äter nog mängdmässigt ungefär som innan, men helt annorlunda. Innan graviditeten åt jag mycket frukt och grönsaker, numera vill jag ha bröd och pasta. Kolhydratladdning!
  • Sara H
    Carla300 skrev 2013-08-11 07:57:25 följande:
    God morgon! Hur är det med er idag? Några bebisar som kommit?:)

Om två dagar är jag i vecka 37+0. Känner mig inte alls mentalt redo att föda ännu! Har så fullt upp med mina två små att jag inte hunnit vänja mig vid tanken på att snart ha ännu en liten. Men jag brukar gå över tiden så det kan ännu vara fem veckor kvar för mig.
    Har haft svårt att sova inatt. Varit så nervös inför morgondagena ul+läkarbesök... Kommer knappast att sova en blund nästa natt.
    Spännande att höra hur det går imorgon, Carla! Min släkting som är i vecka 37 var på vändningsförsök i veckan, men det lyckades inte. Hon ska på bäckenröntgen, men ställer ändå in sig på att det troligtvis blir KS, vilket hon inte vill. Tycker synd om henne som känner sig uppgiven så här i slutet av graviditeten.

Håller tummarna för dig imorgon!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?