99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Ja så kul det skulle vara. Fast för tillfället har vi nog lagt de planerna på hyllan. Kanske blir sol och bad på ett havsbad här i närheten istället. Det slutar nog med att vi bara är hemma...
Ja så kul det skulle vara. Fast för tillfället har vi nog lagt de planerna på hyllan. Kanske blir sol och bad på ett havsbad här i närheten istället. Det slutar nog med att vi bara är hemma...
Carla: kul du kikade in och kull med studier efter sommaren.
Åh så spännande Sara! Snart så... Det blir nog inte sätes i alla fall. Hur var det sist? Menar hade du känningar då eller drog det bara igång?
Oftast har man liknande som man brukar men andra gången går allt lite snabbare. För mig har det ju stämt att det varit liknande förlopp med alla förutom att det nu sist gick så snabbt.
Ja just det. Det fick ju så snabbt förra gången. Kanske blir liknande. Hursom helst, inte så länge kvar.
Grattis till nytillskottet!
Grattis till Evelin!
Tänk så stora våra småttingar blivit. Tänkte det precis idag, snart 2 år. Vart tar tiden vägen?
Jaha så var det slut på semestern för det här året.. på måndag börjar dagis efter 9 veckors ledighet. Vi avslutade med några dagar i lalandia & legoland. Helt fantastiskt!
Hur mår ni allihop???
Stora my: börjar de inte bli dags för en femte snart ;)
Fru mia: Jag har glömt svara. Ja här har de småbarnsavdelning 1-3 år så de skulle få gå tillsammans.
Det blir inte jobbstart nu utan till hösten som planerat. Det känns bra. Fast då hamnar de nog inte på samma avdelning i och med att lilla killen hinner fylla 3 år.
Carla: låter kul med studierna.
Ja det blir inskolning i augusti och sen jobbstart för mig. Jag har ju inte jobbat på evigheter känns det som. Men jag trivs vara föräldraledig så det går ingen nöd på mig. Ha Ha.
Oldy: Aj då! Att du fått må så dåligt. Var det damma förra graviditeten?
Min syrra hade också extremt gravidillamående. Låter ut så jobbigt! Och ja foglossning är ju inte rolig det heller. Men snart så är det dags.
Tur du tänker positivt. Helt klart värt det även om det är jobbigt. Du gör det extra bra!
Grattis till en liten stor Olle!
Om du vill och orkar Oldy kan du väl berätta hur förlossningen gick.
Det var ju en snabb och bra förlossning Oldy!
Amazinglife: roligt det snart är på gång. Du kommer nog klara av långdragen förlossning om det blir så. Det finns hjälp att få som sovkur osv. Hoppas du slipper att det drar ut på tiden men snart är ju er lilla skatt här.
Hej! Det är bra med oss. Fullt upp med barnen. Lilla killen har en påtaglig 2-års trots så ibland känner jag mig smått galen. Men han pratar mycket och är ju mest go och glad. Lillebror har börjat gå lite utmed möbler. Nu har vi jullov! Så skönt!
God Jul!
Det är bra med oss. Längtar efter riktigt vårväder nu. Just nu regnar det men det är ju fredag så alla är glada. Pojkarna har önskat sig tacos till middag så vi kör på det.
Hur är det med alla andra?
Hur går det med lillebror Oldy?
Fru Mia: Är din 6-åring också less förskolan nu? Vi ska på besök i förskoleklassen. Kul!
Trevlig helg!
Ja för det är en F-3 skola samt att på samma skolområde finns lillebrorsornas förskola och mitt jobb. Win-win situation men jag är ändå stressad hur det ska gå med alla lämningar och hämtningar. :-P
Jag börjar i mitten av augusti. Förhoppningen är att vi kan börja inskolning i början av augusti. Ev kanske vi kan dela på lämningarna. Någon dag i veckan kommer jag vara ledig (ska jobba 75%)
Jag skulle aldrig säga aldrig.... :-P Men maken tycker vi har nog nu.
Hur har rni det allihopa?
Det är bra med oss. Fullt upp med jobb och förskola/skola. Den lille börjar bli stor och trivs på sin förskola. Vi är lediga fredagar, skönt!
Ni fick snön före oss i år. Nu har vi lite mera men mera blött och slaskigt. I fredags spöregnade det. Längtar också efter jul och ledigt. Har ju helt missat att första advent är nästa vecka. Min första jobbtermin på evigheter har gått i fulll fart så det blir skönt med sammanhängande ledighet.