Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Förresten hur mäter man pH värdet? Finns sån mätare på Apoteket?

• Stora My

Ja precis det är ju lite svårt att tro att man på något sätt kan "styra" över det men värt ett försök om man önskar sig det ena eller andra. Sen blir det vad det blir. Jag tror i alla fall inte att vissa är pojkmammor eller flickmammor utan det är nog mer slumpen eller kanske hur ph värdet är där nertill. Det låter ut troligt i alla fall.

Min tanke var att vi fjärde gången skulle försöka ha sex några dagar innan äl för att försöka ifall det skulle bli en flicka. Hade ju ingen aning om ph värdet, äta viss mat osv. Men vi hann ju aldrig försöka köra efter nåt sånt utan det blev ju bara så att det blev på äl dagen det tog sig. Och så har det varit med alla de andra också.

• Stora My

Hur har ni det?

Här har de tre stora barnen drabbats av hög feber och hosta. Lilla A blev riktigt dålig och fick åka in till sjukhuset och inhalera och det blev bättre med det. Nu börjar jag känna av halsont.

Liten är nu 3 veckor. Och jag är trött (sömnbrist) men annars går det bra med allt. Förutom att det är riktigt tråkigt med alla små sjuklingar.

• Stora My

En riktig lång tjej!. Mätte vår kille här hemma och fick det till 82 cm men blir ju intressant se på bvc nästa vecka. Vikten ligger kring 12 kg.

Grattis till plusset! Håller tummarna!

• Stora My

Det är bra. Lider av sömnbrist, ha ha, men i natt har vi sovit bra. Annars är det ju fint när det blir ljusare och soligare.

• Stora My

Grattis i efterskott!

Var i Egypten var ni? Vi var till Hurughada för 8 år sen.

• Stora My

Ja passa på nu om du vet av någon som har vattkoppor. Ingen av mina har haft ännu. Trodde det skulle bli nu i januari då det gick på förskolan men icke.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?