• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Ja de är jätte roligt =) Fönster hoppet blir tydligen nästa vecka i stället. Fröknarna hade överraskat barnen med att få åka ett litet tåg omkring här i kommunen, varit & kollat på djur & ätit lunch. Så uppskattat =) igår var vi på skansen & hade en toppen dag =) vad käkar era småttingar nu för tiden?

• fru mia

Tror Evelin har fått för mycket välling & för lite vanlig mat sista tiden men de beror på att hon bara larvat sig & inte fått i sig så mycket. Hon får samma mat som vi andra om de inte är för starkt kryddat då blir de burkar. I dag provade jag att inte mosa så mycket så de blev större bitar de gick bättre eller så var det för att systrarna inte var med... kör ni med 8 månaders vällingen?

• fru mia

Tycker hemlagat är enklare, mosar bara vår mat med gaffeln. Fast de blir ganska många flaskor välling varje dag.. ger ni era ägg? Läste nånstans att man inte skulle ge de innan 1 år, tur jag inte läste de innan cypern för då åt Evelin en tallrik äggröra varje morgon men de har ju inte varit några problem

• fru mia

Precis, de är ju samma med typ ruccola & många andra gröna grönsaker. Evelin äter matmål som övriga familjen men fått välling också efter för att hon spottat/lekt så hon inte fått i sig tillräckligt. Hon har smakat lite yoghurt. De va mycket jag inte visste om ägg! Första gången hon smakade var bara äggvita. Honung ska man väl också undvika?

• fru mia
    Stora My skrev 2014-06-12 22:08:39 följande:
    Sommarlov! Storkillen har slutat på förskolan. Lite vemodigt men spännande med nytt till hösten. Lilla killen har fått en ny tand och det händer mycket nu. Han pekar på lampan och klockan, vinkar hej/hej då, vill bara ställa sig upp mot möbler hela tiden och tycker om att gå när vi håller honom i händerna. Hela familjen hostiga och snoriga men vid gott mod ändå. Hoppas ni andra har det bra. Några särskilda planer för midsommar?

Vilket steg det är att sluta förskolan, dom blir så väldigt stora så snabbt! Idag tyckte min 6 åring att de var dags att hon fick gå ensam till affären nu när hon är stor =) vi har tidigare tränat på att hon handlat småsaker men då har jag skjutsat. Hur många tänder har minstingen? Evelin har bara 2... hon pekar inte, bara tittar när man frågar vart t ex pappa eller syskonen är.men har utökat ordförrådet & säger -aj aj =) hon har börjat stå lite utan att hålla i men tror inte att hon gör de med flit de blir nog bara så. Min 4 åring har också växt ett stort steg & lärt sig cykla utan stödhjul, så duktig =) Är ni fortfarande hostiga? Hoppas ni alla blir friska & får en fin midsommar! Några planer? Vi kör samma varje år med samma gäster som kommer till oss & samma meny (brukar variera efterätten) vi grillar midsommar som nyårsafton =)
  • fru mia

Härligt de låter med stugan! Som ett riktigt midsommar firande. Sju tänder, de är ju helt galet =) ( på ett bra sätt) . Jag mår ganska bra nu, håller på att trappa ner på medicinen mot hjärtklappning, behöver bara 1 nu istället för 3 =). Dom andra medicinerna verkar vara rätt dos för mig. Ni får väl ta stora snaps flaskan så kanske hostan går över på er vuxna iallafall ;)

• fru mia

Vad roligt att de gick så lätt att flytta till eget rum. Gissar att din sömn blir bättre då? På midsommar brukar jag skicka barnen på dans runt stången men själv va hemma & förbereda maten i lugn & ro =) idag ramlade Evelin ner från soffan för första gången =( Hon låg där & myste med en syrra på varje sida men hux flux dundra hon i golvet.. stackarn..

• fru mia

Jösses Sara H vad det händer saker! Dom utvecklas verkligen snabbt nu ???? vad roligt med husköp !! Vi bor också i radhus men väntar på att hitta vårt drömhus eller bygga..

Evelin ställer sig upp utan att hålla i sig allt oftare men har inte gjort några försök att gå än, roligast tycker hon nog att sladdar/kontakter & fjärrkontroller är. Hon brukar roa sig med att "prata" med den lilla härm apan som syns genom glaset på ugnen ???? så roligt att den tycka bo hos alla med ugn ????

Trevlig midsommar!!!!

• fru mia

Fy vad jobbigt stora my! De är ju inte heller lätt att sova middag när man har 2 barn till.. kan du inte ha en termos med vatten & göra välling vid sängen så du slipper vara vaken så lång tid?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?