Stora My skrev 2014-06-12 22:08:39 följande:
Sommarlov! Storkillen har slutat på förskolan. Lite vemodigt men spännande med nytt till hösten. Lilla killen har fått en ny tand och det händer mycket nu. Han pekar på lampan och klockan, vinkar hej/hej då, vill bara ställa sig upp mot möbler hela tiden och tycker om att gå när vi håller honom i händerna. Hela familjen hostiga och snoriga men vid gott mod ändå. Hoppas ni andra har det bra. Några särskilda planer för midsommar?
Vilket steg det är att sluta förskolan, dom blir så väldigt stora så snabbt! Idag tyckte min 6 åring att de var dags att hon fick gå ensam till affären nu när hon är stor =) vi har tidigare tränat på att hon handlat småsaker men då har jag skjutsat. Hur många tänder har minstingen? Evelin har bara 2... hon pekar inte, bara tittar när man frågar vart t ex pappa eller syskonen är.men har utökat ordförrådet & säger -aj aj =) hon har börjat stå lite utan att hålla i men tror inte att hon gör de med flit de blir nog bara så. Min 4 åring har också växt ett stort steg & lärt sig cykla utan stödhjul, så duktig =) Är ni fortfarande hostiga? Hoppas ni alla blir friska & får en fin midsommar! Några planer? Vi kör samma varje år med samma gäster som kommer till oss & samma meny (brukar variera efterätten) vi grillar midsommar som nyårsafton =)