Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sarah: vi har inga direkta förslag. Alla jag kommer på ratar mannen och själv har han inga. Funderar på Eddie (faktiskt hans förslag) men jag vet inte. Ett kort namn i alla fall. Tjejnamn finns fina till tusen. Får lätt ihop 10 som jag kan tänka mig.

• Stora My

Ja just nu är Eddie toppnamnet.

Ena pojken ska vara stjärngosse, den andra tomtenisse så jag tänkte lilla killen också får vara tomtenisse på fredag då det lossas på storebrors förskola.

• Stora My

Vi har bakat pepparkakor och ska bjuda barnens kusiner på lussefika. Trevligt! Annars tar vi det mest lugnt idag. Imorgon ska jag på julbord.

Sen går nog nästa vecka i rasande fart igen och julen närmar sig.

Hoppas ni har det bra och att julstämningen infinner sig sakta men säkert. Just nu snöar det här

• Stora My

Oldy: Det är ju lätt man blir stressad när man så gärna vill. Hoppas den är igång ändå fast utslagen uteblir. Jag har haft svårt få utslag på stickorna, man måste ju träffa rätt. Fick i alla fall tips att inte testa med morgonurinen utan istället två gånger om dagen, typ lunchtid och vid 17 tiden, så man inte missar själva stegringen. Då fick jag någon gång utslag.

• Stora My

Vi hade det fint. Stillsamt bara vi i familjen. Vi åt gott och tittade Disneyfimorgon innan pojkarna gick i säng.

Gott nytt år! Ett nytt spännande år.

• Stora My

Jag har gått in i v 34 nu. Börjar bli lite tröttare men mår bra. Pojkarna börjar förskola/förskoleklass imorgon och jag och den lille ska ta en promenad efter vi skjutsat dem. Annars tar vi det mest lugnt.

• Stora My

Härligt med fredag! Haft en rätt så fullbokad vecka så nu är det skönt mef helg. Jag.och 4-åringen bakar bullar.

Har ni märkt något annorlunda med sömnen för de små?

Lilla killen har börjat tjorva om kvällarna. Det är som att han bara somnar till kort för att sen vakna och vara helt pigg. Vi försöker sova om honom men då vaknar han så fort vi smyger ut. Slutar med att han inte somnar förrän 21-22 och då måste vi ligga med honom i vår säng (i och för sig sover han mest i vår säng). Tycker han är övertrött egentligen. På dagarna får jag honom att sova ca 1 timme, ibland bara 45 min, ibland 70 min. Ibland sover han ännu en kort stund på förmiddagen och då förstår ni det är svårt få honom att sova efter lunch. Då somnar han istället vid 15:30 och då får vi såklart inte honom i sängen till 19. Suck! säger jag bara. Vi har haft så fin sovrutin hela hösten. Känns inget roligt det börjar krångla nu lagom till lillebror kommer. Tänkte jag måste höra om ni känner igen det?Annars har jag tänkt att kanske han känner av att det är en förändring på gång.

• Stora My

Oldy: stora tjejen som börjar förskolan på riktigt nu.

Det är jobbigt det där med lämningar och funderingar om de har det bra. Det skär i mamma-hjärtat men man får bita ihop.

Det är annat nu när pojkarna blivit stora och man vet hur mycket de gillar skolan och så utvecklande det är för dem.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?