• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Visst ja han skulle ju opereras, skönt att de gick bra! Är de vanligt att bara göra hål utan rör? Dottern längtar till skolan, de har varit något besök men blir mer intensivt från mitten på maj. Vårat storbarnsdagis görs om till 1-5 års avd så Evelin kommer gå på samma som mellandottern =) just nu går dom två stora på samma. Så söta småttingarna är när dom spelar på läppen =) nu är dom inga bebisar längre, små minimänniskor :D får också den frågan av samma anledning, just nu får jag inte för medicinen men jag vet faktist inte, känner mig klar men man ska aldrig säga aldrig kände mig klar efter andra barnet också. Du då?

• fru mia

Hej tjejer! Nu har vi kommit hem efter en vecka på cypern. Va mycket som händer med småttingarna & vad stora era har blivit! Evelin blir 9 månader i veckan, vet inte nu men vid 8 mån vägde jon 8660g & var 70 cm lång. Hon kryper med en jäkla fart & ställer sig mot allt hon får tag i =). Blev av med graviditetskilona + lite till av giftstruman men efter den här all inclusive veckan med sinnessjukt god mat så vågar jag inte ställa mig på vågen =)

• fru mia

Vad duktiga ni är med träning & allt! Vi hade tydligen sämsta maj vädret på 10 år på cypern. Men tre dagar var jättefina & tokvarma =) dagarna när de regnade var ju iallafall varma=) i onsdags fick jag en allergisk reaktion, förmodligen pga min medicin. Stora utslag på hela kroppen & svullen runt ögonen, då hade jag hemlängtan.... lyckades hitta receptfri allergi medicin som jag fyrdubblade & har fått betapred sen jag kom tillbaka till sverige, måste få tag i läkaren i morrn... suck! Men ska ni resa stora my så kan jag verkligen rekommendera där vi var, althea beach som är ett blue village hotell klockrent för stora barnen!

• fru mia

Har sommaren kommit till er också? Så himla härligt! Min Joline fyller 6 år på måndag, var tog åren vägen? De året hon föddes var det också morsdag den 25/5 då fick jag åka till förlossningen =) Evelin har blivit en pajjas, blåser ut mat över hela köket för hon vet att syrrorna skrattar åt henne då...

• fru mia

Hi hi! Snart får inte blomman vara i fred på bordet heller stora my =)

Stora My skrev 2014-05-21 16:18:12 följande:
    Här har vi haft fina dagar. Idag 22 grader. Underbart! Grattis till din stora tjej. Vi firade vår 6-åring förra veckan. Lilla killen har lärt sig krypa och ställa sig upp så nu får jag passa honom extra mycket. Hittade honom idag vid en blomkruka i ett hörn (nu har jag lyft upp den på bordet)

• fru mia
    oldy skrev 2014-05-21 20:25:59 följande:
    Här har det varit minst 25 grader och Stina har badat utomhus! B-). Hon är inte ett dugg intresserad av att krypa, hon sitter läääänge på samma ställe och leker. Tycker om att få plocka ur leksakerna själv ur lådan. Förflyttar sig bara bakåt eller i cirklar, hehe. Helst av allt vill hon gå, men har varken balans eller fysik så jag får hålla henne i händerna. Hon har också blivit en liten pajas. Gör roliga rörelser med huvudet, babblar och låter mycket, viftar med händerna när hon vill höra "imse vimse spindel".. En rolig liten tjeja det här!

Lugnet före stormen =) snart racar hon runt =)
  • fru mia
    Sara H skrev 2014-05-22 07:37:44 följande:
    Är på besök hos min familj i Värmland, här är det högsommarvärme och jag har inte packat med mig några sommarkläder. Tor är rena rama Buddha och sitter där han sitter med sin kroppshydda. Inte alls intresserad av att krypa. Han är extremt lik mig till sättet som barn. Jag kröp inte heller, och han är en betraktare som gillar att titta och pilla på grejer i godan ro precis som jag också gjorde. Han har även ärvt sin rondör och tyngd från mig (vilket växte bort så fort jag började gå). Och han älskar all mat med tomat i, och det gjorde tydligen jag också. Han imiterar vissa rörelser, som att vinka och "Imse vimse spindel" och även vissa ljud. Han tittar på vår hund Otto och säger konsekvent "Offo". Annars är det mest pruttljud med munnen, och han sjunger snarare än babblar. Tre tänder har kommit upp i underkäken och de två framtänderna däruppe håller på att bryta igenom. Jag är på slutspurten med amningen och gör det i stort sett bara på kvällen innan läggdags. Så mitt mål att ha ammat färdigt vid nio månader, som ett tag verkade omöjligt, ser ut att kunna nås ändå. Men en akut blindtarmsoperation och drygt ett dygn på sjukhus förra veckan hjälpte till på traven, nästan som att fuska. Ha det gott i värmen alla mammor och barn!

Jösses SaraH! Hur mår du nu då? Tor verkar vara en riktigt cool kille =)
  • fru mia

Härligt =) Finns väl ingen anledning att stressa egentligen =) jag va också som en liten sumo, ingen aning när jag började gå men hade tydligen svårt att komma upp när jag ramla för jag va så tjock =) men de förvann nog ganska snabbt. Skönt att du mår bra igen sara!

• fru mia
    Stora My skrev 2014-05-26 10:36:15 följande:
    Här är liten sjuk. Hostar, snorar och lös i magen. De äldre har också varit magsjuka och hostar för fullt. Det blir en lugn vecka med andra ord.

Men fy..hoppas de går över snabbt! Den här veckan går nog snabbt, 2 dagis dagar & sedan skansen på torsdag =)
  • fru mia

Å junibacken var riktigt länge sen jag var på, var tvungen att kika på deras hemsida nu & såg att dom spelar teater på "gittan & älgbrorsorna" de är 4 åringens favvobok så dit måste jag tydligen också i sommar =) i morgon är en historisk dag för 6 åringen... alla blivande skolbarn ska hoppa ut genom fönstret på dagis då, typ som mär man på studenten "springer ut".

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?