Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Nu går lilla killen alltmer. Det är kul se. Idag drog han en liten Brio hund i snöre och gick fram och tillbaka i köket.

Hur går det för alla med jobb, nytt boende, barn och vardag?

Hoppas ni fått vara friska. Jag väntar bara det ska dyka upp någon dunderförkylning.

Jag mår bra. Fick höra hjärtljuden idag hos Bm. Nu har jag gått halvvägs.

• Stora My

Sarah: det låter ut jättebra ni kan dela så där nu och skönt jobba halvtid en tid. Så kul få fixa och dona i nya huset också. Tycker Tor är klok som tar allt i sin egen takt, lite försiktigt är bra. Kul ni funderat på syskon snart. Och super ni fått till pottan. Vår kille kissar varje morgon (ibland även bajsat) på pottan men sen har det inte blivit rutin resten av dagen. Att få till nr 2 är svårare då han är lite av en smygare med det.

• Stora My

Vi har inte berättat till de stora killarna än. Tänker vi väntar tills lite närmare så det inte blir så lång väntan för dem. Än så länge syns det ju inte jättemycket på magen och vi har inte berättat så mycket utom till de närmsta ännu. Bf är 24 februari.

• Stora My

Men å så söt Evelin är som sjunger och pratar på.

Jag har precis varit på föräldramöte på förskolan. Jag tycker om pedagogerna och förskolan och min kille trivs jättebra.

Jag och lillebror ska gå på Öppna förskolan imorgon. Vi brukar gå en gång i veckan. Det är kul träffa andra mammor och barn. Lilla killen tycker det är roligt med alla grejer där.

• Stora My

Heja Stina! Så roligt hon är så framåt. Skönt ni fått veta plats till förskolan. Är ditt jobb långt därifrån?

Jag hoppas lilla killen får plats på samma avdelning som storebror gick när det blir dags. Nu dröjer det ju ett tag till förskolestart när det blir tillökning snart.

Är i v 22 nu och magen har vuxit massor. Tycker ju folk borde se hur den putar men ingen har kommenterat än.

• Stora My

Vi har berättat för nära och kära men inte till så många fler. Tänker folk märker när magen växer. Jag mår ju bra så det är inga problem än vara gravid och ta hand om lilla killen. Lite jobbigt bära honom men nu går han ju allt mer så det är lättare. Blir ju tyngre längre framerikanska men det ordnar sig alltid.

• Stora My

Hur har ni det?

Vi har höstlov och har roat oss med lite shopping på stan, lekstund och däremellan grinig liten som inte gillade vintertid samt bara vill sova en gång per dag nu (sover för lite) och har en ny tand på g. Själv fick jag ont i ryggen igår då jag var tvungen lyfta storebror, så nu går jag omkring och har ont och försöker hålla humöret uppe. Tur att maken är ledig imorgon.

• Stora My

Med oss är det bra. Full rulle med alla barnen, förskola osv. Jag och lillen går på Öppna förskolan en gång i veckan. Imorgon planerar jag långpromenad efter de stora barnen gått till skolorna. Har även besök hos bm. Nu v 25.

• Stora My

Det känns i ryggen (foglossning) men jag har beställt ett stödbälte så det blir nog bra nu.

• Stora My

Vet ni, nu har jag bara 98 dagar kvar.

Annars har två pojkar åkt på rktigt ordentlig förkylning. Lilla killen är en av dem och hade det rätt jobbigt i näsan i natt. Ingen feber i alla fall. Själv har jag också känningar så få se om det bryter ut.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?