• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2014-03-24 20:03:02 följande:
    Och nu har den andra framtanden uppe kommit. Han har varit rätt gnällig idag, kanske pga tanden eller förkylningen. Märker han vill vara mer i famnen eller sitta i stolen, få mera upprätt perspektiv nu. Hoppas det blir en lugn natt. De senaste nätterna har det blivit längre mellan målen - äntligen!

Men herrejösses! Är han dopad eller gick du möjligtvis 2 månader över tiden? ;) Evelin tog några krypsteg i dag (extremt sakta) så konstigt hon har i flera veckor kunnat ligga på magen & själv sätta sig upp på rumpan men inte flyttat sig framåt, måste ju vara svårare att sätta sig..
  • fru mia

Idag gick det lite fortare framåt =) så har hon suttit på huk & balanserat, ser jätte roligt ut =)

• fru mia

Nu har första tanden börjat komma fram =) har ni blivit 1 april lurade något? Jag brukar vara den som lurar andra. För 4 år sedan när jag var höggravid så lurade jag maken att vattnet hade gått =)

• fru mia

Härligt! De är ju lite lättare utan barn.. jag har lämnat alla mina tre till Evelins gudmor så jag får städa i fred, mellan tjejen fyller 4 på söndag så i morgon ska hon ha kalas på busiz & på söndag kommer släkten hit.

• fru mia

Välkommen tillbaka ThereseMariaH! Efterlyste dig för några månader sen ;) Stora my: kalaset gick jättebra, alla barn var super glada. Till släkt kalaset bakade jag en gluten/laktosfri barbietårta (så även kusinerna kunde äta) den blev jätte poppis =) Evelin kryper omkring här & stoppar allt i munnen, hade glömt hur mycket passande de är i den här åldern, särskillt när dom äldre barnen har massor av små saker överallt...

• fru mia
    Stora My skrev 2014-04-10 07:45:04 följande:
    Samma här. Nu har man ju haft lugnt i några år men nu har passandet börjat. Så rädd han ska sätta ett litet däck från en småbil i halsen.

Ja fy, de är skräcken :( jag har fått en tillskräck.. har sedan en tid tillbaka haft hjärtklappning, darrningar,viktnedgång lämnade blodprov igår morse, svar skulle komma med posten men läkaren ringde & sa att jag har giftstruma & skulle börja med betablockerare direkt & remiss till medicinavdelning dit jag skulle inom en vecka. Tror de låter säkert värre än det är men jävla skit fan..
  • fru mia

Usch att de tog sån tid :/ jag har nog haft tur som fått diagnos så fort. Var där akut i fredags med jättehög puls & skakningar fick träffa läkare i tisdags, blodprov i går & några timmar senare ringde dr & meddelade diagnosen, härligt att höra om din mamma! Just nu känns det mest som dålig timeing, har längtat efter cypernresan med familjen & hoppas jag mår bra då.. är väl bara att flytta den annars men Äldsta vet när vi ska åka, fast inte vart.. usch så jag gnäller...huvudsaken att bli frisk...

• fru mia
    Stora My skrev 2014-04-10 21:45:35 följande:
    Tråkigt höra du blivit sjuk Fru mia, men skönt du fått diagnosen så fort och får hjälp nu. Jag har en kompis som upptäckte sjukdomen under graviditeten (utlöstes nog av den) Hon har opererat sig och mår bra men försöker få medicinen rätt inställd nu. Hoppas det blir bra snabbt med medicin så ni kan åka på resan

Försöker söka info på nätet.. vet du om din kompis som opererades hade synligt förstorad sköldkörtel? Jag tycker inte att min syns. Hur mådde hon av medicinen?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?