Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Oldy: Skönt läkaren lyssnade på dig och du får tänka så att det är ju bara tre veckor du blir borta (ja förutom resten av föräldraledigheten sen). Du har ju kunnat jobba hittills, en del blir ju sjukskrivna tidigt. Nu får du ta hand om dig själv och längta efter bebisen.

• Stora My

Fru mia: då blir det ju snart. Å så spännande! Blir lite pirrig hur, var, när det blir.

• Stora My

Hoppas den lille nu lägger sig rätt Carla. Bra du får komma till spec redan på måndag och kolla upp det hela.

Man har ju hört att bebisen inte alltid har så bråttom lägga sig neråt och fixera sig som omföderska.

• Stora My

Min lille ligger neråt, känner tydligt rumpan som böker. Tror han är fixerad vid nästa besök i v 37.

Jag ska försöka ha plutten sovandes i egen säng eftersom blivande storebror fortfarande kommer över till oss på natten. Men det kan ju bli svårt/tungt mitt i natten, är ju lättare ha dem små nära.

• Stora My

Carla: hoppas det inte behöver bli snitt.

Känner detsamma inför snitt, har varit med om det förr och vill inte.

• Stora My

Jag har gått upp massor, 14 kg sen inskrivningen. Det är mer än med de tidigare. Vet inte om jag märker något särskilt på aptiten, äter lite fler mellanmål nu, men däremot för mycker sött och gott. Försöker i alla fall röra mig. Idag blev det en 50 minuters promenad.

• Stora My

Carla: så bra han ligger som han ska. Kul med Me&I party. Vill också shoppa.

• Stora My

Jag sitter i solen, som en strandad val i stolen, med svullna feta fötter, promenaden gjorde mig trötter, bebisen trycker ner så det ilar, bäst jag sitter här och vilar.

Spännande ni som har känningar. Snart är det på gång.

• Stora My

Oldy: bra ni åker in och kollar upp det hela. Spontant tänker jag moderkaksavlossning, bara för att jag varit med om det själv. Hoppas allt ser bra ut.

• Stora My

Spännande fru mia, håller tummarna det är dags nu.

Oldy: skönt det inte var någon fara.

Jag är både törstig och kvällshungrig. Halsbrännan hade lugnat sig lite (magen har sjunkit) men idag har jag haft mer igen. Jag är less halsbrännan!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?