• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-08-04 19:12:38 följande:
    Haha, ja, det är väl smällar vi får ta när vi förbereder oss så tidigt.

Nu har vi dubbelkollat bilen, det blir baksätet som gäller för vår lille skatt. Babyspegel nästa!

Hur var det nu förresten, har ni bestämt nåt namn än?
    Jaså, var ni tvungna att byta bälte och sånt också då eller? Obestämd
    Jag köpte babyspegel på Biltema, den verkar ok! 

Vi har ett namn som vi antagligen kommer använda om hon ser ut som en; Stina. Vill ha ett lätt namn som man inte ska behöva bokstavera till varje gång man säger det och så hette min gammelfarmor det.  Har tusen andra favoritnamn men detta var en av få vi kom överens om Har ni bestämt namn? 
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-04 19:44:34 följande:
    Hehe, nej, det är min man som var "så övertygad" om att det finns en avstängningsnyckel, men det gör det inte. smile2.gif

Stina är ju jättefint, det håller i alla lägen! Ja, vi har valt namnet Tor. Eller ja, Tor valde oss kanske man ska säga. Min man och jag har siffran 19 kopplade till oss på många sätt. Vi har båda namnsdag den 19:e två gånger, vi blev tillsammans den 19:e, förlovade oss den 19:e och gifte oss den 19:e. Och min man har alltid haft Tor som sitt absoluta favoritnamn, jag behövde lite övertalning till en början (detta innan jag blev gravid). När jag för skojs skull kollade andra namn än våra egna med namnsdag den 19:e, ser jag att Tor har namnsdag 19 oktober. Så vi bestämde tidigt att om det blir en pojke så ska han heta det. Och nu är vi snart där, klart att han inte kan heta nåt annat, det är liksom meningen. smile5.gif
    Haha nej vad tråkigt! Min kille berättade också om denna knapp/nyckel, så jag hade ju hoppet uppe ett tag innan jag såg att den inte fanns i min bil..

Ja men nu minns jag att ni hade valt Tor! Häftigt och annorlunda namn, men ingen konstig stavning eller uttal klart det är meningen att han ska heta det!

Idag är det min sista semesterdag, ställt klockan på 5 imorgon och så är det dags att jobba fyra veckor innan man ska hem och vila igen. Känns kul att träffa alla igen, dock har jag nog redan tagit ledigt i sinnet liksom. Men hoppas de förstår
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-07 05:56:19 följande:

Usch, jag har börjat må illa igen... Inte kräkilla, utan allmänt obehags-illa. Igår tryckte det rejält neråt blygdbenet, tror att det var någons händer som boxade så att det klämde till ordentligt. Känner även ett tryck mot mellangården, och att jag ofta behöver gå på toa för att göra både nr 1 och nr 2. Men jag tror inte att han har fixerat sig, för jag känner honom samtidigt så högt upp. 5 1/2 vecka kvar...

Nej vad jobbigt! jag mår konstigt illa ibland, har hänt nån enstaka gång att jag kräks men inte ofta.

Din bebis kanske är lång? Därför du känner båda långt ner och långt upp?
  • oldy

Nu har jag tagit tummen ur och beställt tid hos läkaren imorgon pga min foglossning.

Jobbar och tänkte göra det tre veckor till, men efter en dag på jobbet kan jag inte röra mig alls, gråter så ont det gör.

Dags att prioritera mig och bebisen känner jag.

Hur "lätt" är det att bli sjukskriven? Någon som har erfarenhet?

• oldy
    Stora My skrev 2013-08-07 16:52:59 följande:
    Oldy: huu med så ont av foglossning. Bra du går till läkaren. Tror du blir sjukskriven, det är ju en hel del som har besvärlig foglossning. Att gråta av smärta är ju inte normalt. *kram*
    Tack
    MammaMu74 skrev 2013-08-07 17:17:46 följande:
    Oldy Jag är helt övertygad om att du blir sjukskriven! Hade foglossning men min första från v 23, var sjukskriven till 50% ett par veckor men det slutade som du beskriver det nu -Ont så man gråter, blev sjukskriven till 100% fram till BF. Inga problem alls :)
     Ja, man får helt enkelt hoppas doktorn är snäll & lyssnar på en? För det är ju inget de kan se på en direkt..

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-07 20:45:55 följande:
    Usch, så jobbigt Oldy. Jag tror säkert att doktorn kommer att lyssna på dig, det är nog inga problem.

Bra att du prioriterar dig och bebisen! smile1.gif
    Blev sjukskriven sista tiden, var inga problem. Känns skönt men jag har samtidigt dåligt samvete för jobbet.. Men läkaren sa att det är ju en kort tid av mitt liv, bäst att prioritera mig och bebisen
  • oldy
    Stora My skrev 2013-08-08 15:55:30 följande:

Oldy: Skönt läkaren lyssnade på dig och du får tänka så att det är ju bara tre veckor du blir borta (ja förutom resten av föräldraledigheten sen). Du har ju kunnat jobba hittills, en del blir ju sjukskrivna tidigt. Nu får du ta hand om dig själv och längta efter bebisen.

Ja det var inga problem alls, så skönt.

Ska bli skönt att kunna vila när man vill & behöver!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-08 17:34:32 följande:
    Åh, så skönt! Inte ska du ha dåligt samvete för jobbet, de förstår säkert. Nu kan du fokusera på att bli mamma helt och hållet. smile1.gif
    Ja, 35 dagar kvar nu!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-08 20:36:26 följande:
    Det närmar sig med stormsteg! Hihi, jag har testbäddat spjälsängen. Kunde självklart inte hålla mig. smile6.gif
    Ååh! Hur blev det?

Det lär jag ju också göra nu nät jag ska gå hemma..
  • oldy

Ursäkta men är det någon mer än jag som bajsar sjukt mycket nu för tiden?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?