99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Ok! Då kör jag på det, känns ju helt klart mest praktiskt att ha allt i en väska.
Ok! Då kör jag på det, känns ju helt klart mest praktiskt att ha allt i en väska.
Har haft både lite förvärkar och läckande bröst, men inte i samband med mys.
Jag kör med djupandningsteknik med avslappnande effekt som jag lärde mig hos sjukgymnast för många år sen. Funkar skitbra på all typ av smärta för min del.
Jag upplever skillnad på sammandragningar och förvärkar på så vis att sammandragningarna bara sitter i magen, den blir hård, känns för trång och det känns lite svårt att gå. Försvinner efter en stund när jag sätter mig och vilar. Förvärkarna är som koncentrerad mensvärk och sitter mest i ryggen på mig och är tvärtom mot förvärkar - de kommer när jag är stilla och går över när jag rör på mig. Eller djupandas.
Grattis Carror!
Jag bor i Kvibille strax norr om Halmstad men är värmlänning i grunden.
Jag har fundering som kanske ni som fött barn tidigare eller är längre gångna än jag (slutet av vecka 33 nu) kan svara på?
Imorse när jag vaknade mådde jag illa, det har jag inte gjort på flera månader. Kände mig kräkfärdig vid lukten av vissa saker och när jag böjde mig framåt. Under morgonpromenaden med vår hund kände jag plötsligt ett tryck mot blygdbenet. Inga känningar av sammandragningar eller av att jag behövde kissa, utan bara ner mot blygdbenet. Det gick över efter en stund, men höll i sig i ca 10 minuter.
Kan det här vara tecken på att bebisen fixerar sig? Var hos BM igår (sommarvikarie, jättenöjd även med henne) och hon kunde inte säga hur bebisen låg då. Men han har inte huvudet rakt uppåt i alla fall.
Nu när jag sitter i soffan och vilar känner jag inget tryck mot blygdbenet, mer än att det möjligen sticker/nyper lite ibland. Jag har bebisens rygg/stjärt väldigt högt upp i magen just nu, och det kanske är ett tecken på att han inte fixerat sig..?
Ja, nu är det på tok för varmt för mig... Jag har svårt för värme även i vanliga fall (är en riktig vintermänniska) så nu är det extra tungt. Igår var det illa nog med temperaturen, och idag ska det bli ännu värre. Känner mig riktigt påverkad av värmen, alldeles svimfärdig. Låg med våt handduk på pannan i soffan igår, det hjälpte lite. Men inatt blev det inte mycket sömn, har varit vaken sen kl 04... Önskar att jag verkligen var en sån som älskar och njuter av hög värme!