• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Trots 3 de barnet så har jag noll koll! senaste kvällarna så vaknar Evelin efter nån timme & gråter hysteriskt som om hon brutit benet eller något. Vad är de för fel???? Kan det vara mardrömmar?

• fru mia
    Stora My skrev 2014-02-11 18:41:46 följande:
    Fru mia: tror det är mardrömmar. Så är det för killen här också. Oldy: bra beslut när du nu ser det gett fint resultat. Du kunde ju ändå amma länge och nästan som du tänkt. Jag ammar än men är på väg sluta. Har blivit 5 månader nu istället för 4 som jag tänkt. Har börjat med smakportioner som gröt, morotspuré, potatis men än så länge tar han inte så mycket så om jag inte börjar med ersättning kan jag inte avsluta amningen. Få se om det börjar ta slut/sina helt för sist hade han inte gått upp så mycket. Tänkte jag ska väga honom snart igen så man ser hur det verkar. Han är i alla fall glad och nöjd så det är ju ett gott tecken. Ska bli skönt när jag kan börja med välling vid 6 månader. Bvc säger att man bara ska ge max tre mål välling/gröt per dag pga all gluten så Oldy sluta inte med ersättning förän hon äter ordentliga mål mat (brukar gå vid 7-8 mån).

Ok! Hoppas dom drömmer lite trevligare drömmar snart. Vi börja med Nestlé s 6 mån välling, den är ju glutenfri! Ibland kan man behöva ge Katrinplommon el ngt så dom inte blir hårda magen. Har dock börjat med sempers välling nu och även den är bra i början däremot trodde bvc ssk att fullkorn kan ställa till det med allergi om man börjar för tidigt. Jag kommer nog vänta lite extra med fullkorn.
  • fru mia

Min lilla skrutt har åkt på en dunder förkylning & feber :( Har ni testat fruktdryckerna som är från 4 månader?

• fru mia
    Stora My skrev 2014-02-13 19:45:05 följande:
    Fru mia: Stackars liten. Krya på snabbt. Lilla killen har blivit snorig och nyser massor. Har inte testat dryck än men prova ge. Tänkte prova med fruktpuré imorgon.

Välling har jag inte fått i henne så mycket så jag provade med fruktdryck & fruktpure' & fick faktiskt i henne lite grann & tycker att hon blev piggare efter de :D inge roligt för dom när dom är skoriga heller, hoppas de går över snart på honom!
  • fru mia
    oldy skrev 2014-02-14 12:11:58 följande:
    Pärondryck och sånt? Har inte vågat . Hon får fruktpure från såna där "squeezys".

Dom är ju himla smidiga också! Evelin kommer bara få fruktdryck om hon är sjuk & dricker dåligt annars vatten. Har varit på vårdcentralen, andra öroninflammationen på mindre än 2 månader så det blev pc & remiss till öronspec. Skyller på min syster som är ända öronbarnet i släkten.
  • fru mia
    oldy skrev 2014-02-14 17:33:41 följande:
    Nej stackaren . Jag var också ett öronbarn, fy så ont det gör! Fick dubbelsidig hörselgångsinflammation när jag var gravid, det rann blod ur öronen jämt & fy vad ont det gör! Krya på lilla Evelin! <3

Fy sjutton! Tack♡
  • fru mia
    Stora My skrev 2014-02-18 19:51:38 följande:
    Ja nu är det nog dags börja avveckla amning. Vilken tjorvig gårkväll och natt vi haft. Han har vaknat var och varannan timme och ammat, skrikit, somnat mitt i amningen. Antingen pga förkylningen, magen eller att mjölken börjar sina. Ikväll har jag gett första flaskan med ersättning och han tog den direkt och nu sover han. Hoppas denna natt blir lugn, är så trött.

Men vad duktig du är som ammat så här länge! Hoppas du får sova i natt! Evelin har har blivit pigg igen sen hon fick penicillin så i natt sov hon hela natten tack & lov, trodde nästan hon vant sig vid att vakna =)
  • fru mia
    Stora My skrev 2014-02-19 07:48:08 följande:
    Skönt ni fått sova. Här blev det återigen en tjorvig natt. Storebror är också förkyld och vaknade vid 5. Känner mig seeeg idag. Hade tänkt amma 4 månader. Nu har det gått 5.5 månad. Nu när man fasar över på vanlig mat är det smidigt amma mellan målen, tänkte jag lika gärna kan amma till 6 månader, men om det börjar ta slut är det nog lika bra gå över på ersättning. Ja det är inte lätt och det tar ju ett tag få över helt på mat. Har ju ingen lust amma till 7-8 månader.

Ja dessa förkylningar :( Att amma samtidigt som man övergår till mat är ju toppen, minskar ju risken för allergier, så har jag gjort med mina stora tjejer. I morrn ska det bli spännande för barnen, vi ska besöka polisstationen för att fixa pass. Då ska dom få se att poliserna faktiskt är snälla :)
  • fru mia
    Stora My skrev 2014-02-19 18:36:46 följande:
    Kul! Vart ska ni resa? Jag funderar på Mallorca till hösten. Har redan fixat pass till de två äldre, så då är det bara yngsta som behöver ett.

Vi måste fixa till alla barnen & mitt har gått ut. Cypern i maj =) ska bli så jäkla skönt att åka i väg hela familjen. Synd bara att jag utan överdrift är fruktansvärt flygrädd & för att inte tala om busstransfer... men de tänker jag inte visa mina barn, ska minsann sitta där & se glad ut =) Vart har du rest med barn förrut?
  • fru mia
    oldy skrev 2014-02-20 09:19:04 följande:
    Åh så härligt med Cypern! Jag var där några månader innan jag blev gravid, i Fig tree bay. Jag har rest rätt så mycket hela mitt liv och jag måste säga att där var det finast vatten av alla resmål! Thailand var inte ens i närheten . Vart i Cypern ska ni?

Fig tree bay ska vi =) Har aldrig varit på cypern, något som vi bör tänka på? vad gjorde du där i några månader?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?