Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Fru mia: Bra jobbat lilla tjejen!

• Stora My

Det är kul när det händer grejer. Min kille ställer sig upp hela tiden och går längs möbler och mellan möbler. Det är så kul se. Tycker han blir säkrare för var dag.

Jag är fortsatt föräldraledig till åtminstone efter jul, sen får vi se om jag kan vika nånstans och pappan kan vara föräldraledig hemma eller om jag är det. Tanken är i alla fall inskolning på förskolan efter nästa sommar. Jag har ingen tjänst att gå tillbaka till och funderar på att börja plugga nästa höst.

• Stora My

Det är härligt med sol och värme. Mannen har semester nu så jag har kunnat vara med de två äldre och bada i poolen. Vi har varit på stranden också hela familjen. Lilla killen fick sitta under ett parasoll med långärmat som skydd. Han somnade i min famn. Han har inte riktigt gillat när det varit så varmt den här veckan.

• Stora My

Hur har ni det med era småskatter i sommarvärmen? Vi har det bra men nu är semestern slut, maken börjar jobba på måndag igen och jag och barnen får ha kul på egen hand. Tycker det händer mycket för lilla killen nu. Bl nya tänder, han har blivit stadigare gå längs med möbler och allmänt i kroppen, kör med bilar och gör brum-ljud.

Sköt om er!

• Stora My

Kul gå på djurpark. Eller är det bara vi vuxna som tycker det? Vi var på en under vår lilla minisemester (bodde i stuga på camping, badade på utebastu

och djurparksbesök). Pojkarna var måttligt roade egentligen men tyckte nog det var roligt också.

Börjar tappa räkningen nu men tror han har 11 tänder nu. Han ser så rolig ut med jätteframtänderna upptill.

• Stora My

Oldy:stackars liten. Inget kul med magsjuka. Hoppas nu hon slipper något mer.

Jag testade ge lilla killen skeden efter ni skrev att ni testat. Det gick rätt så bra. Han förstod vad han skulle göra och verkade tycka det var roligt. Har alltid börjat träna innan 1-års dagen, så de små kan äta sin tårtbit själv. Nu får han fortsätta träna. Annars är det bra men denna värmebölja uppskattas inte av liten.

• Stora My

Fru mia: Roligt med 1-års kalas snart. Jag har kikat runt på lite presenter på nätet. Tror det får bli en hammare och spikbräda, fast den var lite annorlunda jämfört med den klassiska, och hade djur och sånt på brädan. Passade för barn 1-2 år.

Sarah: Kul med nytt jobb och att ni mest troligt får sålt lägenheten nu. Och sen får ni fixa i ert eget hus. Lite tjorvigt med boendet men tur det ordnat sig.

Oldy: Pojkarna har inte kunnat äta en hel måltid vid 1 år, men tyckte det var viktigt att de skulle kunna äta sin första tårtbit själv så jag satte igång att träna innan. Sen har vi fått mata och som du säger blir ju mycket kladd när de smaskar på själva.

• Stora My

Just nu tycker jag lilla killen bara vill vara med pappa. När han kommer hem från jobbet myser den lille i famnen nästan hela kvällen. Skönt för mig som slipper bära. Men annars håller han koll på mig, kryper efter mig och gråter om jag lämnar rummet, särskilt om vi hälsar på någon annan. Men han är också bra på att leka själv och gå på upptäcksfärd.

• Stora My

Ja han hade första dagen igår. Vi har inskolning, så lediga idag och så blir det heldag imorgon.

Jag kommer göra en vanlig gräddtårta med vaniljkräm och banan mellan till 1-års kalaset. Sen bakar jag lite annat också, som kanelbullar och morotskaka.

• Stora My

Jag har lyckats tappa bort lilla killens ena sko. De var lite stora under våren, så under sommaren har vi bara haft strumpor eller så har han varit barfota. Nu när det är dags börja ha skor så är den spårlöst borta. Jag har letat överallt. Mätte hans fot, så idag får mannen åka till en skoaffär som har 50-70% rea. Känns ju onödigt köpa gympaskor nu när det snart är dags för vinterskor men förhoppningsvis hittar han ju ett par billigt.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?