• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Vad brukar ni göra på dagarna? Tis-tors när dom stora är på dagis tycker jag inte man hinner så mycket, mest lämna-hämta. Annars brukar vi va på kyrkis (öppna förskolan). Veckorna bara flyger förbi! Evelin börjar kunna sitta utan stöd på golvet men vinglar till efter en stund så man får fånga henne:) måste va bredvid eller lägga kuddar.

• fru mia
    Sara H skrev 2014-01-24 13:43:58 följande:
    Håller med dig, hinner inte göra nånting hemma på dagarna! Om vi inte får besök eller åker in till stan blir det en långpromenad och middag på sin höjd innan maken kommer hem typ. Så spännande att Evelin börjar sitta själv! Tor älskar att sitta i knät på oss och sträcka sig efter grejer, men gör det inte utan stöd än. Får se när det börjar bli dags! Trevlig helg alla!

Evelin är ju äldst här i tråden så hon har ju tjuvstartat med balansträning ;) sen tror jag att hon blivit stark i ryggen av roterbara plattan på lekmattan som hon ligger på dagligen. Brukar försöka ha maten klar till maken kommer hem men oftst är den halvklar då. Har ni nån öppna förskolan där du bor?
  • fru mia

Vad roligt att ni har träffats oldy & Sara! Jag brukar mest gå på öf för min egen skull, dricka kaffe & prata med andra mammor & pappor. Här är det öppet 4 dagar i veckan. När mina stora tjejer är ledig vill dom gärna vara där.

• fru mia
    oldy skrev 2014-01-26 17:07:19 följande:
    Ja, öppnis var lite läskigt haha . Idag har vi varit på babysim. Stina tycker det är jättekul! Idag fick hon även prova på att dyka, det var väl inte skitkul men hon blev heller inte ledsen. Annars gör jag inte mycket om dagarna. Har varit i Sälen i en vecka, haft folk omkring hela tiden som hjälpt till med Stina, det lär väl märkas nu . Jag brukar precis som Sara gå en promenad med hunden vid lunch. Sen äter jag en del godis framför teven med . Nu ska vi sälja vår lägenhet, visning på tors så det blir massor att göra här!

Känner igen det där med godiset :) säger bara sega råttor.... behöver ni bo större?
  • fru mia
    Stora My skrev 2014-01-27 15:10:15 följande:
    Och nu kom andra framtanden upp nere. Han har lite ont nu, gnagar på sina fingrar och råkar bita sig. Förstår ni vill flytta Oldy. Skulle inte klara vara utan egen tvättmaskin. Jag har fått bort sötsuget. Äter bara mörk choklad då och då.

Jag är också duktig & äter mörk choklad (synd bara att jag vräker i mig lösgodis, sega råttor & twix också :P bl a... ) Förstår att ni vill flytta oldy. Jag bor i radhus fast längst ut så bara en nära granne i ett väldigt barnvänligt område :)
  • fru mia

Gick de bra med visningen oldy? Här omkring verkar det svårsålt just nu, mångs hus ligger länge på hemnet. Hoppas det går bra för er! Hur går det med tänderna stora my? Dom är ju så jäkla söta när dom vara har nån tand :)

• fru mia
    Sara H skrev 2014-02-02 17:43:50 följande:
    På bara 2 dygn med mjölkproteinfri kost för min del har Tor helt blivit av med sina utslag! Så tydligen kan allergi/överkänslighet mot detta uppkomma vid nästan fem månaders ålder, trodde det var alldeles för sent..! Återstår att se om det växer bort när han blir lite äldre, huvudsaken är att han mår bra såklart.

Hoppas de växer bort! Usch för allergier
  • fru mia
    oldy skrev 2014-02-10 11:18:39 följande:
    Lång historia kort: Stina var på barnakuten i fredags, hade gått ner i vikt. Jag håller på att sluta amma, ger nu ersättning och hon mår så mycket bättre på det! Sover bättre, skriker mindre, kräks mindre & pruttar mindre . Saknar verkligen att amma, men detta är det bästa för Stina så jag får väl komma över det . Hade som mål att gärna amma i 6 månader och klarade 5,5. Helt ok ändå ju!

Tycker du har varit så jäkla duktig!!! De var ju likadant för oss fast Evelin var ju bara 10 dagar när hon gick ner, hade också tänkt amma 6 månader. Har gått över från ersättning till välling. Hon blir 6 månader på torsdag :)
  • fru mia
    oldy skrev 2014-02-10 20:53:21 följande:
    Redan ett halvår!! Tänk vad tiden går.. Så man kan ge enbart välling istället för ersättning? Jag funderar på att kanske ge det på kvällen sen, det ska mätta mer har jag hört? Skönt att jag ska till BVC imorgon igen, kolla vikt & så kanske jag lär ha en och en annan fråga nu när jag inte ammar..

När hon var drygt 5 mån så började jag blanda ersättning & välling så magen fick vänja sig & nu kan jag ta bara välling. Annars äter hon mat/gröt nån gång om dagen fast ganska små portioner. Allra hälst suger hon på smörgåsrån, dubbla med smör i :)
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?