• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Oj vad ni skrivit!

Jag har inte hängt med, T har med en väldig fart fått kläm på att krypa, resa sig upp genom att hålla i grejer, reser sig upp i sängen när han vaknar och övar sig på att resa sig på egen hand genom att stå som en fällkniv med händer och fötter i marken och skjuta rumpan i taket.

Fullt upp, men oj så roliga tider det är nu!

• Sara H
    Stora My skrev 2014-06-28 17:50:19 följande:

Sarah: här försöker sig också killen på "fällkniv" eller björngångsställning. Har inte tänkt det är ett första steg på att ställa sig upp utan att hålla i sig men det är klart. Minns att storebror kunde ställa sig upp vid 9 månader. A blir 10 månader nästa vecka.

Oldy: spännande hon är på gång gå själv. smile1.gif

Ja, vi är mest väldigt förvånade över att han blivit så rörlig plötsligt! Nu möts vi av att T står upp i sängen på morgnarna och han kryper som om han aldrig gjort annat. Men det tog tid för honom att komma så här långt, så det lär nog dröja innan han knatar iväg. Helt omöjligt att natta honom nu, han vill bara vara fri och krypa runt på upptåg.
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-06-29 09:30:37 följande:

Igår tog Evelin sitt första steg utan att hålla i sig & jag missade de =/ Hoppas jag får se snart också...

Vad kul! Och så typiskt att du missade det.

Jag är inställd på att det kommer bli detsamma för mig. Jag och min man ska jobba 50% var fr.o.m början på augusti, och jag är helt övertygad om de första stegen kommer tas när jag är på jobbet. Men jag unnar min man det, han har ju missat så mycket som hänt på vardagarna hittills.

När börjar ni jobba, om ni inte gjort det redan?
  • Sara H

Nu är föräldraledigheten slut! Började jobba i onsdags, så det blev nästan ett års ledighet. Gick hem 29/8 förra året, men då var ju tanken att hinna vara hemma i ca 1 månad innan plutten kom. Meeen, han hade ju bråttom och kom i vecka 38 (37+3) så jag hann bara vara hemma i 6 dagar.

Känns jättekul att ha börjat jobba igen - nytt jobb i ny stad - men självklart har jag åkt på bihåleinflammation. Tur att plutten och hans pappa sköter sig så bra ihop att jag kan rå om mig själv litegrann, hehe.

• Sara H
    fru mia skrev 2014-08-08 20:46:16 följande:

Men just ja Sara H du har ju flyttat! Har allt gått bra?

Flytten gick fint, även om det var ett jobbigt projekt... Efter 10 flyttningar på 10 år ser jag fram emot att bo i vårt hus länge framöver. Däremot stötte vi på ordentliga strul med försäljningen av lägenheten, men nu har vi en ny blivande köpare och det är inbokat kontraktsskrivning på måndag. Vi får inte tillträde till vårt hus förrän den 15:e, så maken och sonen bor tillfälligt hos min mamma 13 mil bort, medan jag bor i övernattningsrum nära jobbet de dagar jag jobbar. En del att pussla med alltså, men det funkar!

Tänk att det är dags för ettårskalas snart! Vad har ni för planer?
  • Sara H

Grattis alla barn som fyllt och fyller år snart! Här fyller guldklimpen år idag. <3 Kalas blir det på lördag.

Vi försöker installera oss så gott vi kan i vårt nya hus på vår nya hemort, mycket som händer nu då både jag och min man börjat på nya jobb dessutom. Men vi är så glada och så förälskade i vårt fina hem (kommer bli ännu finare när vi kommit iordning). Livet leker!

• Sara H

Hoppas att alla haft trevliga kalas! Och så duktiga alla barn är, det händer mycket roligt nu!

Tor kan stå utan stöd korta stunder och går längs möbler utan problem. Men han är inte alls intresserad av att gå, han nöjer sig med att krypa och klättra. Han äter själv med sked och gaffel, men vill gärna ha hjälp med att få upp maten från tallriken först.

Han har börjat hitta på egna ljud- och rytmramsor, och bygger torn av allt möjligt. Sorterar grejer, plockar t.ex. skor ur skohyllan och stoppar tillbaka dem igen.

Han kissar varje dag på pottan sedan fyra månader tillbaka, och nu bajsar han nästan varje dag på pottan också.

Vi är så kära i vår guldklimp! Och om några månader börjar försöken att ge guldklimpen ett syskon...

• Sara H
    Stora My skrev 2014-09-07 16:34:54 följande:

Heja Tor! Roligt med syskonplaner. smile1.gif

Ja, det är roligt!

Jag började syskonlängta redan när T var 3 månader, sen har det där gått lite upp och ner. Under sommaren har det ju bara varit fokus på bostadsförsäljning och -köp, flytt och nya jobb, vilket faktiskt varit jätteskönt.

Det är en svår balansgång det där, vi vill inte ha barn för tätt, samtidigt som jag har PCOS (tog 1 år och 2 kurer Pergotime för att få till T) så det kanske inte blir nån mer graviditet alls liksom. Men sedan jag slutade amma den 1/6 har jag varit igång i behandling med progesteronkräm, och har för första gången i mitt liv fått regelbunden mens. Är inne på den tredje cykeln nu, helt fantastiskt. Så förhoppningen är att det ska bli en graviditet utan hjälp utifrån.

Hur är det för er andra, planeras det några syskon?
  • Sara H
    Stora My skrev 2014-09-08 16:44:28 följande:

Här är det lillasyskon på gång. smile5.gif

Nämen grattis! Vad kul!
  • Sara H

Får se om det blir fjärde gången gillt med ännu en pojke nu då Stora My! Ska ni kolla könet på RUL?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?