• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Här är det bra! Stina har äntligen lärt sig att somna i vagnen & sängen själv och inte bara PÅ mig. Hon är gladare & kommer till ro lättare. Hade några kämpiga veckor här, men självklart är 99,9% av tiden helt underbar!

Jag har köpt en träleksak till Stina, sambon har köpt sex klappar till som jag inte vet vad det är. Såg en stor kartong från jollyroom, så vem vet vad han har hittat på

God jul till er alla & hoppas att ni får en underbar första jul med alla små knyten!

• oldy

Julen var himla mysig & hon fick massor av julklappar så klart .

Nyår blir lugn (hoppas jag). Vi är 9 personer som ska äta gott och fira ihop. Förutom min lilla tjej är det en pojke & en flicka där på tre år, och en gravid kvinna. Så barnvänligt blir det nog . God fortsättning till er alla!

• oldy

Förra nyår orkade jag knappt vara vaken till tolvslaget. Jag satt på en balkong & sippade på ett glas vin i flera timmar & gäspade tusen gånger. Några dagar senare plussade jag & fick min förklaring .

• oldy

Gott nytt år alla fina mammor!

2013 har varit det bästa året i mitt liv, men ser fram emot alla kommande år med min fina Stina <3

• oldy

Just nu är Stina förkyld stackarn, hostar så hon knappt kan sova, men hon kämpar på och är glad för det mesta ändå.

Pausade smakportioner för att hon blev sjuk och blev väldigt gasig, har köpt magdroppar igen och ska nog köra lite till med dem när smakisarna kommer fram igen.

På söndag kör vi igång med babysim och vecka 4 spenderar vi i Sälen, ska bli skoj!

• oldy
    Stora My skrev 2014-01-08 20:20:58 följande:

Fru mia: pojkarna börjar imorgon igen, går 9-14. Vi har oftast tidiga mornar så jag tror vi hinner i tid. Får vi sova till 6.30 kallar vi det glatt för sovmorgon. smile1.gif

Så kul med babysim Oldy. Har aldrig testat det men en kompis var jättenöjd.

Ja, ska bli kul! Har badat på badhus med henne en gång och det verkade hon gilla .
  • oldy

Då är vi ju tre lärare här! Fast jag är inriktad på de allra yngsta, är förskollärare .

Jag är ledig tills 8/8, sen får vi se vem av oss som är hemma efter det. Vill ju vara hemma så länge som möjligt. Tänkte nog gå ner till 80% sedan iaf och kanske någon föräldradag i veckan.

• oldy

Jag trivs också jättebra! Jag hoppas ju att jag kan förebygga en del av det elände som kan komma när de blir äldre. Men det händer ofta att de fryser ut varandra eller inte är så snälla, vi jobbar mycket med värdegrund och det brukar ge resultat.

Barn säger och gör så roliga grejer, så jag får också skratta massor på jobbet!

Minus: alldeles för stora barngrupper och för lite tid till dokumentation.

• oldy
    fru mia skrev 2014-01-16 16:08:58 följande:

Vilken ålder är det på barnen? Ångrar att jag inte skrivit upp allt roligt som mina barn sagt.
    1-6 år är det på min avdelning, får ta del av alla härliga ungar.

Det är så kul att leka fram lärandet & barn är minsann mer kompetenta än vad man kan tro .
  • oldy
    fru mia skrev 2014-01-17 17:30:18 följande:

Ja verkligen! Min 5 åring läser ungefär som gjorde i 1:an :)
    Häftigt! Femåringar är ju så goa!

Ikväll har vi haft barnvakt och dejtat lite, gick på bio och såg "the wolf of wallstreet". Kunde njuta en del, saknade förstås Stina enormt men vi behövde komma iväg lite och ladda batterierna. Känslan att komma hem och hålla om henne efter tre timmar ifrån varandra är ju helt underbar!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?