• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Babyimafake skrev 2013-11-26 20:15:15 följande:

På tal om dregglisar så syr jag egna :) Om någon är intresserad av bilder/priser så hör av er. Jag syr också andra kläder, dvs baggybyxor och tröjor, mössor osv.. Men dregglisarna är poppis då de, som ni säger, oftast är dyrare på andra ställen och att trycken/tygerna är relativt tråkiga Solig

Jag kollar gärna på några! Hur mycket tar du?
  • oldy

Började med napp när Stina var några veckor, när jag var säker på att amningen fungerade som den skulle. För Stina är det MAM som gäller, kör på 6+ månader nu då hon inte suger in lika mycket luft med dem

• oldy
    madelenee skrev 2013-12-03 09:50:05 följande:
    Vi kämpade på i 2,5 månader iaf. Men att helt gå över till ersättning var det bästa beslutet vi tagit. Nu är lillan nöjd och glad och skriker inte så fort hon är vaken.

Jag vet ju nu att ersättning var det bästa för oss, men ändå känns det jobbigt att säga det när folk frågar. Vet inte varför?
    Du ska ju göra det som är bäst för dig och ditt barn, det har ingen annan att göra med!

Ett tag ville Stina amma konstant & aldrig kunde jag vara med bland folket på exempelvis kalas och sånt, så köpte vi ersättning till just såna tillfällen. Jag är inte bekväm med att slänga fram bröstet inför hela släkten liksom, men då verkade de tycka det var konstigt och dåligt av mig att ge henne ersättning. Men ibland (sällan) får hon det på kvällen med, om hon skriker och vägrar bröstet så funkar flaskan istället. Man gör ju det som funkar för sin familj :)
  • oldy

Man ska ju inte behöva hålla på till vilket pris som helst, stora My ;( Gör det som blir bäst för er!

Idag fick Stina vaccin, jag var såå orolig innan för att jag skulle börja gråta och inte vara nåt vidare stöd för henne.. Men det gick bra. Hon började gråta av sticken så klart, jag tog upp och tröstade henne och då lugnade hon sig. Efter några minuter snackade och skrattade hon med mig :)

62,6 cm och 6650 gram stor tjej är hon!

• oldy
    Stora My skrev 2013-12-04 15:38:09 följande:

Hög feber, antibiotikakur, fortsatt pumpning. smile4.gif

Vilket elände, krya på dig!
  • oldy

Jag & min pojkvän pratade nyss om det, att herregud vad snabbt tiden har gått och att vi lyckades skapa ett sånt fantastiskt barn! <3

Den 21:e firar vi 5 år tillsammans, det är även årsdagen då Stina blev till :)

Allt funkar bra här, är så kär i min lilla tjej!

• oldy
    Stora My skrev 2013-12-10 15:49:35 följande:

Barnmorskestudenten jag träffade förra veckan fortsatte tjata om amning fastän jag grät och sa att jag inte orkar längre i och med inflammationen. Bm var mer "går det inte, så går det inte". Ordinarie Bvc sköterskan tyckte också att jag måste göra som jag känner medan vikarierande förespråkade amning.

Så oproffisonellt av henne! Du har ju kämpat på och även om du inte hade orkat kämpa så har ingen rätt att säga vad du ska göra eller inte göra.

Tre dagar i rad har Stina fått ersättning minst en gång per dag, oftast vid läggdags. Hon är ledsen och bråkar vid bröstet, men blir lugn och äter när hon får flaska. Jag ammar gärna, men inte till vilket pris som helst. Vill inte ha en dålig upplevelse för henne kring amning, så om hon vill ha en flaska på kvällen för att komma till ro så får hon det.
  • oldy
    fru mia skrev 2013-12-12 09:52:29 följande:

Känner mig nervös, ska till sjukhuset idag med min 3 åring. För 1 1/2 vecka sedan upptäckte vi en knöl på hennes hals. Läkaren på vc trodde till 99, 5 % att det är ofarligt men tyckte ändå att den ska kollas ordentligt då det är lätt att göra & vill inte chansa. Tänk vilka bra läkare man möter ibland. Knölen har blivit mindre iallafall... behövde bara skriva av mig lite...

Hur har det gått? Förstår att du blir orolig, läkaren har ju säkert rätt men det skadar ju aldrig att kolla en gång för mycket.
  • oldy
    fru mia skrev 2013-12-12 21:09:01 följande:

De gick jättebra idag :) De va svullna lymfkörtlar, sån lättnad :)

Åh så skönt! :)
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?