• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Då får vi hoppas livmodern tränar så bra så den är redo på bf eller helst lite innan ;)

Jag är redo nu!

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-02 16:22:03 följande:
    Hihi, vår pojk får gärna hålla ut de sex veckor som är kvar, så att vi hinner så gott som färdigt hemma..! smile1.gif Sovrummet blir åtminstone klart nu i helgen, så nästa vecka kan jag ÄNTLIGEN bära upp spjälsäng och fixa en trevlig sovplats åt honom. <3
    Det kan jag förstå

Vi är väl så gott som färdiga här hemma. Eller har inte bäddat spjälsängen än, för då får man väl ändå tvätta och bädda om innan det är dags för henne att ligga där.. Men i det stora hela är vi klara.
  • oldy

Tycker det varit för varmt idag, 28 grader. Imorgon skulle det bli ännu varmare så jag ska nog hålla till i havet

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-03 09:52:43 följande:

Ja, nu är det på tok för varmt för mig... Jag har svårt för värme även i vanliga fall (är en riktig vintermänniska) så nu är det extra tungt. Igår var det illa nog med temperaturen, och idag ska det bli ännu värre. Känner mig riktigt påverkad av värmen, alldeles svimfärdig. Låg med våt handduk på pannan i soffan igår, det hjälpte lite. smile1.gif Men inatt blev det inte mycket sömn, har varit vaken sen kl 04... Önskar att jag verkligen var en sån som älskar och njuter av hög värme!

Vi låter likadana. Jag fryser aldrig, folk omkring fryser alltid så hemskt mycket och där sitter jag utan kofta och skulle gärna vilja öppna ett fönster typ

Ush ja idag ska det bli varmt.. Håller på att packa ihop inför stranden, ska bli skönt att bada!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-03 12:07:20 följande:
    Åh, hade gärna åkt till stranden och badat jag också, men bara tanken på att sätta mig i bilen gör mig svimfärdig. smile5.gif Så jag håller mig inomhus idag, typ naken och med fläktar på, och småpysslar i den mån hettan tillåter.

Ha en härlig dag på stranden!
    Haha jag brukar ligga i trosor framför fläkten när jag är hemma

Det var plågsamt att bege sig dit, men sen kastade jag mig i havet direkt och herregud så skönt! Men detta var nog sista strandbesöket som gravid.. Börjat jobba på måndag och då blir det nog inte mer än så

När ska du packa bb-väska? Sätta fast babyskydd i bilen och sånt?
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-03 15:26:18 följande:

Oldy när har du bf? Hinner du jobba mycket innan det är dags?

12 september, dudå?

Ska jobba till 30:e augusti.. Nästa gång ska jag nog söka gravidpenning, känns rätt tufft att jobba heltid nu när jag knappt sover om nätterna..
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-03 16:45:01 följande:
    Jag är riktigt avis på att du fått doppa dig! smile1.gif Hur länge kommer du jobba? Jag jobbar två korta dagar i veckan nu bara, tänker gå hem den 28/8.

BB-väskan börjar vi nog packa inom nån vecka eller två. Mest för att det känns skönt att vara förberedd och för att den står framme sedan vår Värmlandsvistelse. smile5.gif Babyskyddet kanske vi avvaktar ytterligare nån vecka med. Vi har inte kollat med säkerhet vart det ska sitta. Vi har en avstängningsnyckel för airbagen i passagerarsätet på bilen (Volvo V50), men på vissa modeller räcker inte det. Vi ska dubbelkolla i instruktionsboken och prata med märkesverkstan. Dock är det jättedyrt att koppla ur den hos verkstan om det nu skulle behövas, så i så fall får babyskyddet sitta där bak. Även om vi föredrar det i framsätet.

Är du förresten klar med föräldrautbildningen? Hur var det? Vi börjar om ett par veckor. 13/8 ska vi på rundvisning på Förlossningen och BB.
    Åh så skönt! Jag jobbar heltid fram tills 30:e augusti..

Ja kan ju vara skönt att ha väskan packad, jag gillar liksom att vara förberedd.

Jag har också en V50, men utan sån där knapp tyvärr. Skulle kosta ca 6500:- att koppla ut airbag så bebis får sitta där bak.. Har köpt spegel så jag kan se henne iaf. Lär ju inte köra långa sträckor ensam heller.

Klädde av mig vid en spegel precis och råkade kolla mig i den samtidigt som bebis som vanligt pressar runt ena hälen på sidan. Såg så tydligt, så häftigt
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-04 09:47:00 följande:
    Hihi, vad roligt med hälen!

Ja, tufft med heltid månaden ut, det hade jag inte orkat med alls...

Men så lustigt att vi har likadan bil. Jag har en känsla att vi också får sätta honom i baksätet ändå, trots nyckeln. Vi ska undersöka saken i veckan som kommer. Jag vill ju gärna ha allt på plats, men risken finns väl att babyskyddet blir ivägen istället i bilen, eftersom vi har en del vändor att köra till tippen. Jag är så himla duktig på att helt tappa tidsperspektivet ibland, för mig kan det verka helt logiskt att det tar en hel arbetsvecka att sätta in babyskyddet i bilen eller packa in blöjor i hyllan, trots att jag vet att det är helt befängt. smile6.gif
    Haha ja, himla lustigt! När jag pratade med Rejmes sa de att man var tvungen att byta nåt bälte i samband med detta? Men det kanske är olika, jag vet inte.

Vårt babyskydd är hos svärmor & svärfar som bor 2-3 mil ifrån oss, ska dit på kräftskiva om två veckor så vi väntar tills dess.

Har du köpt hem blöjor och sånt? Jag lär snart göra det, haha
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-04 11:16:30 följande:

Va kostar det 6500 att koppla ur airbag???? Det är ju helt befängt! Oj det gav oss lite att tänka på :-/

Jag har bf 3 september. Men jag slutade jobba typ 10 juli smile2.gif . Lång semester och väldigt skönt. Blandar semesterdagar och föräldrapenning :)

Rejmes sa ca 6500:- till mig som har V50. Jag som trodde runt en tusenlapp.. Så bebis sitter bak i min bil

Vi har två bilar, funderar på att köpa en bas till så kan man enkelt klicka fast babyskyddet i båda bilarna och slippa montera om allt.
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-04 12:30:16 följande:
    Har också hört om det där med bältet. Nej, det är helt uteslutet att Rejmes får koppla ur den, räcker det som sagt inte med nyckeln vi har till airbagen är det baksätet som gäller. smile1.gif Förstår inte varför det ska vara så dyrt just för Volvo jämfört med många andra märken.

Hihi, vårt nya, fina babyskydd som kom förra har för tillfället blivit en liten förvaringsmöbel i renoveringen. Ligger plast och förlängningssladdar där i just nu. Så länge det inte blir smutsigt så är jag lugn. smile5.gif

Vi fick två paket Libero-blöjor i minsta storleken på min kusins babyshower för två veckor sen (varav ett paket var gjort till världens gulligaste blöjtårta!), det har tryggat mig lite. Så det får väl bli det allra sista som görs, tänker jag.

Just nu jagar jag en skötbädd. Mamma har sytt en superfin skötväska med skötbädd i, men den tänker vi mest ha med när vi är på språng. Behöver ha en "stationär" också. smile1.gif
    Haha min kille har använt skötbordet som någon slags extragarderob, jag tycker inte alls det är ok att han inkräktar på Räkans revir!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?