Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Ja nu är det nog dags börja avveckla amning. Vilken tjorvig gårkväll och natt vi haft. Han har vaknat var och varannan timme och ammat, skrikit, somnat mitt i amningen. Antingen pga förkylningen, magen eller att mjölken börjar sina. Ikväll har jag gett första flaskan med ersättning och han tog den direkt och nu sover han. Hoppas denna natt blir lugn, är så trött.

• Stora My

Skönt ni fått sova.

Här blev det återigen en tjorvig natt. Storebror är också förkyld och vaknade vid 5. Känner mig seeeg idag.

Hade tänkt amma 4 månader. Nu har det gått 5.5 månad. Nu när man fasar över på vanlig mat är det smidigt amma mellan målen, tänkte jag lika gärna kan amma till 6 månader, men om det börjar ta slut är det nog lika bra gå över på ersättning. Ja det är inte lätt och det tar ju ett tag få över helt på mat. Har ju ingen lust amma till 7-8 månader.

• Stora My

Kul! Vart ska ni resa?

Jag funderar på Mallorca till hösten. Har redan fixat pass till de två äldre, så då är det bara yngsta som behöver ett.

• Stora My

Vi har inte rest någonstans än. Fixade pass förra året då jag tänkte vi skulle åka utomlands men det blev inte av. Men nu ska det bli av.

Härligt med Cypern. Har bara hört gott om det. Min bror med familj var dit i juni förra året.

• Stora My

Har inte haft spiral men hört av kompisar att de ibland inte sitter rätt. Man kan ha äl fastän man ammar, en del blir ju gravida trots amning. Undrar just själv ifall jag har äl nu då jag har mycket flytningar men det är nog vanligt ha det till och från. Bra du ringer och rådfrågar efter helgen.

• Stora My

Fru mia: Alltid gott med hallon och vanij i tårtor. På dopet hade vi en vanlig grädd med just vanilj och hallon samt en Pavlova med grädde och persikaskivor på.

• Stora My

Det går bra fasa ur amningen. Ammar ca 3-4 gånger per dygn. Lilla killen tar flaskan utan problem och jag har inte ont i brösten. Han har varit sjuk i feber 2 dagar men idag är han mycket piggare. I onsdags kom en ny tand upp. Om några dagar blir han 6 månader. Tiden går så snabbt!

• Stora My

Ja tokigt det här med tänderna. Första kom ju redan vid 4.5 månad. Som tur är har han inte bitit i bröstet.

• Stora My

Fru mia: Härligt!

Oldy: Grattis till lilla stora tjejen. Då skiljer det bara fyra dagar mellan. Min kille blir 6 månader på torsdag.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?