Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Det är svårt få mer än tillfälliga vikariat och vill förbättra kunskaperna.

• Stora My

Sara: känner igen det där. Min kille har också varit mer så sista dagarna men tror det beror på förkylningen. Pratade idag med en kompis som sa att vid 5 månaders åldern är en utvecklingsfas då barnet kan vakna av mardrömmar, vara mer missnöjd osv.

• Stora My

Jag tycker om att undervisa och dialogen med eleverna, lärandet men ogillar det adminastriva, all dokumentation och uppfostran (tjafs, tillrättavisande). Skulle kunna tänka mig jobba på förskolan för jag vill ändå jobba pedagogiskt.

• Stora My

Lilla gossens oroliga kvällar sista tiden fick sin förklaring. Första tanden (nere) har kommit fram. Tokigt! 7 månader var de andra när de fick sina.

• Stora My

Sara: svårt säga angående mjölkallergin men tycker nog den borde visat sig tidigare. Min lilla kille har fått torrhets exem på rygg, bröst, ansikte och huvud, armar och ben. Mest troligt atopiskt då de andra också är. Och nu när det är torr och kall luft har det brutit ut. Men det är ju vanligt små barn får nässelutslag och prickar. Det kommer och går.

• Stora My

Tycker dagarna går snabbt. När pojkarna går sina timmar (tre dagar i veckan) försöker vi ta det lugnt lite. Vi går på Öppna förskolan en gång i veckan. Där är vi några mammor med bebisar födda 2013 så det är rätt lugnt tempo, kul att sitta och prata en stund och dricka kaffe. Vi träffar även en föräldraledig kompis. Igår blev det långpromenad. Sen är det fullt upp med alla pojkar hemma.

• Stora My

Och nu kom andra framtanden upp nere. Han har lite ont nu, gnagar på sina fingrar och råkar bita sig.

Förstår ni vill flytta Oldy. Skulle inte klara vara utan egen tvättmaskin.

Jag har fått bort sötsuget. Äter bara mörk choklad då och då.

• Stora My

Fru mia: tror det är mardrömmar. Så är det för killen här också.

Oldy: bra beslut när du nu ser det gett fint resultat. Du kunde ju ändå amma länge och nästan som du tänkt.

Jag ammar än men är på väg sluta. Har blivit 5 månader nu istället för 4 som jag tänkt. Har börjat med smakportioner som gröt, morotspuré, potatis men än så länge tar han inte så mycket så om jag inte börjar med ersättning kan jag inte avsluta amningen. Få se om det börjar ta slut/sina helt för sist hade han inte gått upp så mycket. Tänkte jag ska väga honom snart igen så man ser hur det verkar. Han är i alla fall glad och nöjd så det är ju ett gott tecken.

Ska bli skönt när jag kan börja med välling vid 6 månader. Bvc säger att man bara ska ge max tre mål välling/gröt per dag pga all gluten så Oldy sluta inte med ersättning förän hon äter ordentliga mål mat (brukar gå vid 7-8 mån).

• Stora My

Fru mia: Stackars liten. Krya på snabbt.

Lilla killen har blivit snorig och nyser massor. Har inte testat dryck än men prova ge. Tänkte prova med fruktpuré imorgon.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?