• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Fru Mia: Vilken tur att det gick bra hos läkaren!

• Sara H
    fru mia skrev 2013-12-16 14:33:51 följande:

Hur går det för er allihopa? Fullt upp inför julen? En vecka kvar & jag har bara köpt varsin julklapp till stora tjejerna, inget till lillan.. några idéer?

Här är det fullt upp!

Vi åker 45 sega mil till min familj i Värmland på torsdag, med ett stopp hos min mans familj i Göteborg på vägen. Mycket som ska packas och fixas innan dess!

Vår lille plutt "råkar" få fyra julklappar... En sagobok, en liten mjuk bok som han kan leka med, en bitring som skramlar och en gummi-igelkott med små piggar som är kul att pilla på och stoppa i munnen. Hade tänkt köpa nån liten grej bara, men men...
  • Sara H

God fortsättning till er alla! Vi har haft det jättetrevligt i jul. Tor har fått en massa julklappar, såklart. Han var på sitt vanliga glada humör på julafton och lyckades t.o.m sova i mjukliften en stund mitt i sorlet efter Kalle Anka. Dock hade han svårt att komma till ro ju längre dagen led, så vi avvek vid 21 så att Tor skulle få chansen att behålla sin dygnsrytm, vilket han gjort trots att vi är på bortaplan och det har varit fullt med intryck att hantera flera dagar i sträck.

Nu ser vi fram emot en lugn och mysig nyårsafton, och sen styr vi hemåt igen 2/1.

• Sara H
    fru mia skrev 2013-12-28 11:58:58 följande:

Nyår blir nog fullfart här. Har en tradition att fira både midsommar& nyår med våra vänner som har barn i samma ålder som 3 & 5 åringen. Barnen är dessutom bästisar. Så på nyår ska vi helt enkelt grilla om vädret tillåter :)

Haha, underbart!
  • Sara H

Gott Nytt År! Går med glädje in i 2014 med det bästa året hittills i livet i ryggen.

Har varit en fröjd att vara gravid, föda och bli mamma åt vår underbare Tor!!! <3

• Sara H

Här är det bara bra!

Tor vill öva sig på att sitta och stå mest hela tiden, när han inte håller låda vill säga! Han är en riktigt glad liten pratkvarn. Han sover utan amning på nätterna sedan 1 1/2 månad tillbaka, och har fått tre dagliga smakportioner av gröt gjord på vitt bröd och bröstmjölk så här långt. Det var inte alls populärt först, men senaste gången gick det ner alltihop utan protest och kladd.

Galet hur snabbt tiden går!

• Sara H
    fru mia skrev 2014-01-08 17:20:22 följande:
    Här är det också bra. Lite små gnälligt, tror hon börjar känna av tänderna. Stora my: Har ni kommit igång med dagis efter jul/nyår? Jag fattar inte hur vi ska lyckas vända tillbaka dygnet, var på dagis kl 10.15 idag, dom skulle varit där kl 9... Sara H: är det för gluten vänjning som ni har bröd gröt?
    Yes, det är därför. Jag är laktosintolerant, så jag hoppas att vi ska stanna där i antalet intoleranser i familjen, hehe. Men vi får väl se vart det landar!
    Tor känner också av tänderna, har gjort det i minst tre veckor nu. Huvudet på Sophie the Giraffe är poppis, han biter så det riktigt gnisslar!
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-01-10 22:50:32 följande:

Oj stora my, 6.30 är tidigt! Mina går också 9-14. Tisd ons tors. Hur långe tänkte ni vara mammalediga?

Jag siktar på ny lärartjänst till höstterminen, så i så fall är jag hemma till början av augusti. Eventuellt börjar jag jobba några timmar per vecka på mitt förra jobb till sommaren, jag hoppas på det iaf, ska höra mig för till veckan.

Hur länge tänker du vara ledig, fru Mia?
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-01-11 00:48:18 följande:

Spännande! Vad är du för lärare? Börjar nog jobba i september tror jag.

Skönt att vara ledig så länge, fru Mia! Vad jobbar du med?

Jag är leg. lärare i Bild och Mediekunskap för högstadiet och gymnasiet, men har även undervisat en del i SFI/stödsvenska på Folkuniversitetet vilket har varit jätteroligt. Så jag hoppas få fortsätta med det ett par dagar i veckan till senvåren/sommaren.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?