Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Jag har ju varit flitigare hela veckan och lagt Alve på magen flera gånger på golvet. De första gångerna blev han arg och skrek men jag fortsatte träna honom och nu orkar han lyfta och balansera längre stunder. Han balanserar också fint sittandes i famnen (man lutar bebisen lite framåt). Om han ligger på mitt bröst, stöter han sig själv upp alltså han vill lyfta och se sig om.

Man får vara ihärdig trots protester men enligt sjujgymnasten i familjen är det också en mognadsfråga, hur det växt till sig och tanken att styra musklerna.

• Stora My

Nu har Alve lärt sig vända från mage till rygg. Han har gjort det nån enstaka gång de senaste dagarna. Idag vände han sig flera gånger, fångade det tom på bild.

• Stora My

Denna vecka har jag fullt upp att fixa och dona inför lilla killens dop på lördag. Ska baka bröd imorgon, handla allt på torsdag, göra tårtorna på fredag, sen ska vi laga mat på lördagmorgon. Känns lite "stressigt" men det går nog bra.

Kommer ni ha dop eller har haft redan?

• Stora My

Jag hade också tänkt köpa tårtor men maken ville baka så då får han göra det. Fast vi hjälps nog åt.

• Stora My

Å nej! Aj! Aj! Aj! Det blev nog helt fel tag igårkväll. Kände han sög ordentligt. I natt gjorde det så ont i ena bröstet. Var tillslut tvungen lossa honom från bröstet. Sen hämtade jag amningsnappen färdigt till nästa mål. Jag smorde med purelan. Nu kör jag med nappen och gråter vid amningen, måste lossa honom i förtid och det har stockat sig också. Fy också vad ONT det gör. Så här illa har det inte varit förut och då vet ni ju hur det har tjorvat mycket innan. Det har gått så bra nu några veckor och jag har tom tänkt att jag kan amma en månad längre (har 4 mån som målgräns. Sist tog mjölken slut då och jag fick gå över på ersättning men nu verkar jag ha gott och mjölk och han ligger lite över på viktkurvan). Som det känns nu vill jag sluta amma omedelbart. :'(

• Stora My

Nu har jag skaffat en bröstpump och testat det. Var rädd det skulle göra ont men det gick bra. Ringde min bm på morgon och rådfrågade. Hon sa pumpa ur och vilka smärtstillande jag kan ta. Så nu har jag införskaffat det och hoppas det går snabbt bli av med stockningen. Något positivt i allt detta är att det i alla fall gått bra för lilla killen ta mjölken från flaskan.

• Stora My

Här kör vi med Eska silikon anatomisk. Alve tar den vid behov men är inte så noga suga mycket. Det har inte de äldre varit heller och det är ju bra, för då blir det lättare sluta.

• Stora My

Ja jag kan tänka mig det är svårt få bort tummen. Kanske kan smörja mjölk på nappen så luras hon ta den?!

• Stora My

Dryga veckan sen jag fick mjölkstockningen och jag har ännu problem. Pumpade ur två dagar och det kändes bra, så jag började amma med amningsnappen i fredags. Men då har stockningen smugit sig på igen. Kanske han inte suger rätt i och med nappen. Nu har jag ont igen. Kan inte amma utan nappen eftersom det ännu är sårigt men måste nog pumpa ur då. SUCK! Att det blev så här.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?