• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Har varit på kalas i 6 timmar ikväll & bara ammat tre gånger! Var så himla skönt att få umgås & vara med folk, & inte bara sitta ensam och amma stup i kvarten :)

• oldy

Imorgon går jag in på den 8:e veckan med avslag! Är det normalt?

• oldy
    Stora My skrev 2013-10-20 16:04:12 följande:

Ja det är nog det. Har du varit på efterkontroll? Du kan ju höra då eller ringa och rådfråga.

Nej jag ska dit i början eller mitten av november någon gång. Hade stor moderkaka så då kanske man blöder längre helt enkelt.. Känns som alla andra slutade blöda snabbt utom jag bara.

Hur går det för alla med sina små liv då? Alla har fått sina nu va?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-20 17:36:56 följande:

Usch, den här veckan vill jag bara glömma... Jätteförkyld och så den jäkla svampen som inte vill ge med sig. Gör stundtals skitont att amma på ena bröstet, men som tur är bara i början. Är helt slut, men Tor är pigg, så det blir inte så mycket vila.

Positivt är att de två senaste nätterna har varit bra med hyfsad gles amning; vid 21-22, 02-03 och 07-08. Samt att Tor ätit utan amningsnappen ända sedan i onsdags på det smärtfria bröstet, tjoho! Har lättare att få tag nu när han är lite större. smile1.gif

Jobbigt med en tuff vecka, hoppas den kommande blir bättre!

Här vill heller inte svampen ge med sig på någon av oss, men det gör åtminstone inte ont längre. De är liksom ömma & jag har upptäckt att det är ju mycket skönare att sova med kläder på, men själva amningen framkallar inte gråt längre

Vad skönt att Tor inte ammar lika ofta! Jag var på söndagsmiddag hos svärföräldrarna innan, var där i kanske 3 timmar & då åt Stina bara en gång. Så himla skönt att hon inte äter konstant, hoppas det sitter i

Vet du vad man hittar på i vår stad som mammaledig? När kan man börja gå på öppna förskolor? Jag såg det fanns nåt babycafe i någon kyrka, men vet inte om det är något Gud-inriktat haha
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-20 20:59:44 följande:
    Skönt att du kunde delta lite under middagen, och inte bara sitta och amma! Man blir ju lite isolerad. När vi haft besök här har det känts som om jag suttit instängd i sovrummet och ammat Tor halva tiden, haha.

Så bra att du inte har ont längre! Det har liksom gått fram och tillbaka med smärtan här...

Vet inte riktigt när öppna förskolan börjar, såg en lapp på BVC men minns inte vad det stod. Det finns en massa lappar på BVC, tänkte se om jag hittar nån barnvagnspromenad-grupp eller så.

Vi får väl hitta på nåt ihop helt enkelt? smile1.gif
    Ja visst är det mysigt att amma men tråkigt när man är iväg Jag är liiiiite mer bekväm inför folk, men i så fall bara inför mamma, syster osv. Känns inte lika ok att slänga fram tutten inför svärfar & så..

Hoppas du slipper smärtan snart, det är ju inte alls kul! Jag tycker det är skönt att man är på BVC varje vecka nu i början, så alla bekymmer följs upp.

Ja vi får absolut hitta på nåt!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-21 06:05:06 följande:

Ni som har svamp i brösten, blir era bröstvårtor vita efter amning?

Den ena bröstvårtan (den som gör ont) har börjat fjälla lite. Annars ser de likadana ut, så det är ju märkligt att det bara smärtar i den ena..? Vårtgårdarna ser bra ut iaf, alltid något... smile1.gif

Ja lite! Jag trodde det var som Stina hade sugit fel
  • oldy

Låter mysigt stora My! Min sambo är hemma denna veckan med (sparade all semester till Stina, verkligen lyx!) så efter det ska jag nog också prova på lite öppna förskolor och sånt.

• oldy
    Sara H skrev 2013-10-21 16:22:46 följande:
    Så himla härligt att din sambo varit hemma nu!

Om två veckor reser min man bort i jobbet, så då åker Tor, jag och Otto till min mamma i Värmland. Blir lite väl tufft att dra hela lasset själv dygnet runt i 1,5 vecka annars. Vissa dagar (som idag) jobbar han från 07.30 till 20.30, bara det tär på orken för min del med att få pusslet att gå ihop. Det är ju lätt hänt att saker och ting krockar; jag sätter mig för att äta när Tor vaknar och är ledsen, samtidigt som Otto vaknar och behöver promenad. Då känner man sig otillräcklig! Hur funkar det för er med Eddie?

Längtar tills vi åker iväg, det ska bli så kul att träffa familjen igen! Min pappa har t.o.m tagit ett par dagar ledigt för att umgås med oss. smile1.gif
    Har varit så skönt att ha honom hemma! Sen Stina föddes har han bara jobbat en vecka heltid & två veckor halvtid. Och visst är det kämpigt de gånger han varit iväg 9 timmar på en dag, det var ju Iofs i början då var Stina mer ledsen så jag hann typ aldrig äta.. Men lär väl inte vara så mycket lättare nu kanske haha :)

Förstår att du åker iväg då, skönt att få hjälp av dina föräldrar och så klart mysigt att träffa dem :)

Det går bra med Eddie, han är för snäll så han säger aldrig ifrån om han är jättenödig. Han kan ligga & flämta i ett hörn, då vet jag att det är dags. Men ikväll körde jag hem till syrran. In med Stina, Eddie & vagn i bilen,. Ush vilket projekt alltså! Men det går :)
  • oldy

Mina bröst hade lugnat sig, har inte läckt massor & känns som de anpassat sig efter Stinas behov. Nu helt plötsligt är de som i början, stenhårda & sprängfyllda med mjölk som sipprar/sprutar ut för jämnan. Attans ;)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?