99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Har varit på kalas i 6 timmar ikväll & bara ammat tre gånger! Var så himla skönt att få umgås & vara med folk, & inte bara sitta ensam och amma stup i kvarten :)
Har varit på kalas i 6 timmar ikväll & bara ammat tre gånger! Var så himla skönt att få umgås & vara med folk, & inte bara sitta ensam och amma stup i kvarten :)
Imorgon går jag in på den 8:e veckan med avslag! Är det normalt?
Ja det är nog det. Har du varit på efterkontroll? Du kan ju höra då eller ringa och rådfråga.
Usch, den här veckan vill jag bara glömma... Jätteförkyld och så den jäkla svampen som inte vill ge med sig. Gör stundtals skitont att amma på ena bröstet, men som tur är bara i början. Är helt slut, men Tor är pigg, så det blir inte så mycket vila.
Positivt är att de två senaste nätterna har varit bra med hyfsad gles amning; vid 21-22, 02-03 och 07-08. Samt att Tor ätit utan amningsnappen ända sedan i onsdags på det smärtfria bröstet, tjoho! Har lättare att få tag nu när han är lite större.
Ni som har svamp i brösten, blir era bröstvårtor vita efter amning?
Den ena bröstvårtan (den som gör ont) har börjat fjälla lite. Annars ser de likadana ut, så det är ju märkligt att det bara smärtar i den ena..? Vårtgårdarna ser bra ut iaf, alltid något...
Låter mysigt stora My! Min sambo är hemma denna veckan med (sparade all semester till Stina, verkligen lyx!) så efter det ska jag nog också prova på lite öppna förskolor och sånt.
Duktiga ni är!
Mina bröst hade lugnat sig, har inte läckt massor & känns som de anpassat sig efter Stinas behov. Nu helt plötsligt är de som i början, stenhårda & sprängfyllda med mjölk som sipprar/sprutar ut för jämnan. Attans ;)