Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Jag har också varit på efterkontroll idag. Allt var bra så nu ska jag börja styrketräna och köra intensivare. Har kvar 10 kg att gå ner och barnmorskan påpekade det. Tack, behövde jag inte påminnas om. :-S

Fortsatt ont i ena bröstet vid amning. Det ser ut som en blåsa eller liknande precis vid hålet, mjölken kommer ut. När jag har amningsnapp är det något bättre men fostfarande riktigt ont. Aj! Vad ska man göra? En blåsa tyder väl på fel tag av nåt slag? Tycker det ser ut han har läpparna rätt. Suck! Det här med amning är inte lätt.

• Stora My

Vi har ingen sån här och har inte pratat med bvc heller. Vi har en ny sköterska som inte är bm eller har jobbat med barn innan. Känner inte för att ta upp det.

Tänker jag får härda ut men kul är det ju inte.

• Stora My

ThereseMaria: säger detsamma. Så duktig du är med träningen.

Jag är taggad börja jogga lite lätt. Blir nog intervaller i början för har noll kondition. Måste inhandla en reflexväst först så jag syns i mörkret.

• Stora My

Min gosse har vuxit ur stl 62. Jag har stirrat mig blind på att bebisen har dem från 2-4 månader. Började nog ha 62:or för två veckor sen. Då var han 60 cm lång. Denna vecka blev han två månader och byxbenen är för korta. På onsdag blir det ny mätning, blir ju intressant se hur lång han är nu. Kan nog ha en del 62:or än men snopet det redan är för korta.

Här magtränar vi också för fullt. Alve gillar det en liten stund, sen blir det för jobbigt och han börjar gråta. Tränar även nacken när han halvligger på bröstet och tittar, sträcker sig upp.

• Stora My

Varit på Bvc idag. Min minsta är "bara" 60 cm lång och väger 6300 g. Gjort 2 månaders läkarkontrollen också. Allt bra, läkaren var nöjd.

• Stora My

ThereseMaria: flickor väger ju oftast lite mindre än pojkar och är kortare i längd, bara hon följer sin kurva så är det bra. Skönt hon kan ha mycket av 56:ans kläder än. Man brukar säga den är upp till två månader. Alve ligger lite över genomsnittliga kurvan på bvc diagrammet men följer ju sin kurva.

• Stora My

Alve har inte varit så stark i nacken. Jag har de sista dagarna haft han lite mera på magen på filten. Bara på en dag märkte jag en förbättring. Igår på läkarkontrollen ville de se hur han orkade hålla upp huvudet. Och Alve balanserade så bra och de var imponerade. Hade ju sagt innan att han inte kan hålla upp huvudet. Idag har han legat på magen och tränat så bra. Han höll upp så fint. Roligt när man ser framsteg så tydligt.

• Stora My

Stora tjejen. Gick det bra ta sprutorna? Kanske två i och med att hepatit B är ny i programmet (sen 2011)?

• Stora My
    fru mia skrev 2013-11-15 10:15:18 följande:
    Ja de gick bra, fast hon blev jätte ledsen :( tittade i stora tjejernas böcker från bvc & 3 åringen har tydligen fått 2 sprutor samtidigt vid två olika tillfällen, hade helt förträngt de. Verkar som att pneumokocker är den andra sprutan, den fick inte min 5 åring när hon var liten.

Just det, pneumokocker. Men jag kom inte heller ihåg att det är två. Bra att veta, vi ska ta sprutorna om 2.5 vecka.
  • Stora My

Jag har gett alvedon supp direkt vi kommit hem från vaccineringen. Så den lille nte skulle ha ont i benet och förebyggande mot feber.

Fru mia: Det stämmer! Har också en 08:a och 10:a.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?