Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Angående åkpåse diskussionen tidigare. Så här ser min åkpåse ut. Den går att tvätta på 40 grader, är köpt på Barnens hus, märket lite oklart men verkar vara Carlo. Är jättenöjd med den. Den är varm och gosig. Här har vi redan haft några minusgrader så den är i vagnen. 

• Stora My

Oldy: Bra du var till barnmorskan idag. Du får du avvakta hur det blir. Märkligt det där att du ännå blöder men det kanske inte är ovanligt ändå. 
    Jag har lite brunaktiga flytningar än, ibland när jag torkar mig. Det har gått sju veckor nu.

• Stora My

Min pojke växer så det knakar - 60 cm lång och 5600 gram. Kinderna blir bara rundare och gosigare för var dag.

• Stora My

Nu har det börjat rinna och läcka rejält från det andra bröstet vid amning. Läckte även genom bh och tröja här en dag när jag var på möte med förskolan. Lite pinsamt!

• Stora My

Men det är nog det jag har på ena bröstet. Ska testa med en tepåse ikväll. Nu är det över en timme sen jag ammat och det ömmar än, som att han tagit fel tag. Gör ont vid och efter amning. Haft lite stockning i helgen, tål inte vara ute. Och lite stressad är jag nog med tre barn även om det är ett slags normaltillstånd.

Vad kan man mera göra åt det förutom teomslag och värme?

• Stora My

Här har jag fortsatt ont men ammar för fullt. Har gott om mjölk ännu. Smörjer med purelan och har amningsnapp.

Har gått ner nästan 10 kg. Har kvar 10 till. Hoppas på tappa åtminstone 5 innan jul. Blir hårdkörning efter helgen.

Tänk idag är det 8 veckor sen lilla killen kom till världen. Min fina lilla sötnos.

Trevlig helg!

• Stora My

Fru mia: Får du fram nåt när du googlar? Tänker det finns på jollyroom, kanske lekmer. I alla fall på flera typiska barninriktade. Kan ju finnas på Ellos också.

• Stora My

Jag är så nöjd med dagen. Lyckats få 4 timmar mellan målen. Hoppas det håller i sig. De senaste nätterna har det gått så eller längre.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?