• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-10-13 20:01:09 följande:

Haha, lustigt

Av det jag har läst blir bröstvårtorna rosa av svampen. Att de ska ha samma färg som vårtgården när de är friska.

Handduken skyddade lakanet jättebra, dessvärre sölade jag ner täcket. Nu när gravidmagen är borta snurrar jag runt när jag sover, så därför blev det läckage lite överallt. smile5.gif

Idag har jag i stort sett inte använt inlägg alls, och det har funkat bra!

Haha ja visst känns det lite konstigt utan den där magen :)
  • oldy

Förresten hur länge kan ni låta daktar sitta på på era bröst?

Stina ammar typ princip all sin vakna tid, och jag försöker smeta på när jag tror hon ska sova ett längre pass men så vaknar hon & vill äta.. Men nån nytta gör det väl fast det inte får sitta på så länge kanske.

• oldy

Min lilla Stina är nu 6 veckor gammal & inte så liten längre, 5250 gram tung & fin tjej! Storlek 56 börjar bli lite tajt nu.. Drömmer

• oldy
    ThereseMariaH skrev 2013-10-14 11:33:57 följande:
    Borde kanske köpa den salvan...? Eftersom jag inte haft nån salva mot svamp eller något vishyvatten fick jag läsa om några andra huskurer. Läste att svamp inte trivs i lågt ph värde så smörjde in citronsaft på vårtgårdarna. Har inga sår längre annars hade jag inte gjort det. Aj aj!! Hehe. Men det känns faktiskt mycket bättre redan idag :) det är ju fortfarande kvar. Måste även rengöra ordentligt innan jag matar Leia. Men det verkar funka iaf :)
    Vad säger BVC? Egentligen ska ju både mamma & barn behandlas, annars smittar hon kanske tillbaka till dig och då gör salvan ingen nytta. 
    Haha låter inte skönt med citronsaft, men smart! Skrattande 
  • oldy

Känns ju som de följs åt Sara H ;) De borde nog gå på dejt i framtiden!

• oldy
    Stora My skrev 2013-10-15 19:16:02 följande:

Fina Stina! smile1.gif

Tack, är himla stolt :)
  • oldy
    fru mia skrev 2013-10-15 21:13:12 följande:

Å vad fin hon är!!!!!! Min skrutta är 2 månader redan & i morrn ska vi till bvc & väga :)
    Åh vad tiden går

Stina var vaken mer eller mindre hela dagen igår, kämpade i många timmar på kvällen att hon skulle somna. Till sist somnade hon vid 21 & sov tills nu!! Wow fem timmar alltså! Jag somnade strax efter 22. Det är ju som man fått en hel natts sömn
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-16 05:16:00 följande:
    Åh, så skönt!

Tor ammade tre gånger mellan 23 och 02, kissade ner sig, kräkte ner sig och var inte det minsta trött. Som tur är sov jag nån timme innan på soffan, för jisses vad intensivt det blev. Hoppades sen få sova till 06, men blev väckt 04.30, så nu är det käk igen... Zzzzzz...

Någon här som tydligen vill göra sig så tung som möjligt inför vägningen på BVC idag.
    Huga vad jobbigt! Stina hade kräk- & bajsdag igår haha.. Vilar du nåt på dagen?

Stina har vaknat varannan timme sen det långa passet, klarvaken kl 5 så vi kollade på modern family då..

Lycka till på BVC!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-16 08:17:17 följande:
    Usch ja, Tor brukar nog köra nån slags varannan-dag-variant. Varannan dag äta/kräkas/bajsa jämt och varannan dag sova i 3-4 timmarsintervaller. Nån enstaka natt har han sovit 5 timmar i sträck, det är ju guld värt! Ser fram emot att det förhoppningsvis glesar ut sig snart...

Äter Stina länge varje gång?
    Ja det är första gången hon sov så länge, men resten av morgonen har det varit varje timma, puh.

Nej hon äter inte så länge, oftast runt 15-20 min. Hur länge äter Tor?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?