Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Här är det ju 3.5 timme mellan målen men jag smörjer inte in efter varje. Det står max 3 gånger på salvan. Igår hann jag inte smörja mer än en gång. Idag slutar jag med amningsnappen men fortsätter med behandlingen ett tag till. På ena vårtan är det kvar rosa färg.

• Stora My

Alve har ingen svamp i munnen. Tror inte mina bekymmer berott på det, i så fall skulle han smittat mig (eller tvärtom) Tror snarare det berodde på fel tag, men nu är det bra igen och behöver inte amningsnappen.

• Stora My

Märkt att jag oftast blir illamående vid kvällsamningen vid 19 tiden. ThereseMaria: du hade ju också så vid nåt tillfälle.

Det håller i sig en stund, sen går det över. Det är inte blodsockerfall, för vi äter middag vid 17.30. Lustigt! Är det nån annan som känner så?

• Stora My

Jag äter extra vitaminer men har slutat med järntabletterna. Kan ju bero på brist fast jag tror mitt hb är bra. Ikväll blev jag inte illamående. Lustigt!

• Stora My

Jag dricker också mycket så det beror nog inte på vätskebrist. I natt blev jag illamående vid 1 tiden så kanske sömnbrist.

ThereseMaria: du gör det bra som orkat amma och orkar pumpa när det är så där mycket bekymmar. Förstår det känns trist när du föreställt dig något annat.

Men det är ju tur det finns ersättning att köpa. Man kan tom få utskrivet laktosfri ifall barnet skulle ha besvär. Så hade vi till storebrort det misstänktes men det var ingen fara. Han dricker mjölk idag.

Att amma är ingen lek. I alla fall inte för mig. Sår, ont, blåsor, stockning och tjorva på med amningsnappen. Jag härdar ut ett tag till. Har gott med mjölk än så länge. Men nu har jag fått j_kligt ont i ena bröstet igen. Känns ut som en blåsa. Han måste ta fel tag på nåt sätt. Kört med amningsnappen igen några dagar. Igår stockade det sig (var på promenad, kallt ute) men har lyckats amma bort det under natten.

• Stora My

Ja det är nog det. Har du varit på efterkontroll? Du kan ju höra då eller ringa och rådfråga.

• Stora My

Tråkigt höra det fortfarande tjorvar med svampen och smärtan. Det är skrot med oss.

Jag har varit till Öppna förskolan (kyrkans) ett par gånger och druckit kaffe och surrat lite med andra mammor. Vi är ganska många nu med bebisar födda 2013. Har en kompis som också är hemma med en liten. Det är kul umgås lite, så klart ni ska ses, ta en promenad och så när ni bor i samma stad.

Den här veckan är det mycket inplanerat. På fredag är det bvc. Spännande se hur mycket lillen vuxit. Det märks att han har lagt på sig på armar och ben.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?