• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-10-10 09:53:23 följande:
    Testa att ring till Amningsmottagningen då? När jag ringde dit var det absolut ingen tvekan om att både jag och Tor skulle behandlas, BM sa att det inte går över av sig själv. Och du fick ju samma besked, Oldy?

Nu kör jag en 60-graders tvätt med amningsbehåar, lakan och handdukar. Luftar tuttarna i korta stunder, men det är svårt eftersom jag ju läcker som ett såll..! Smörjer med Daktar morgon och kväll och ska hämta ut medicin till Tor i eftermiddag.

Tack gode gud för amningsnappen! Höll ju på att vänja Tor av vid den och det gick jättebra att amma utan, och så kommer detta i vägen. Bara att backa bandet liksom.
    Japp, fick samma besked.

Ja man startar på ruta ett igen liksom. Men nu kan det väl inte bli värre, allt måste väl bli lättare med tiden? :)
  • oldy
    fru mia skrev 2013-10-10 12:10:56 följande:

Finns det olika "starka" daktar? För den som är 2% bör barn under 10 år inte ens ha på fötterna utan läkar ord, är den då lämplig att ha på brösten när man ammar?

Man tvättar av det innan man ammar, det räcker att tvätta med bröstmjölk :)
  • oldy
    fru mia skrev 2013-10-10 12:10:56 följande:

Finns det olika "starka" daktar? För den som är 2% bör barn under 10 år inte ens ha på fötterna utan läkar ord, är den då lämplig att ha på brösten när man ammar?

Man tvättar med bröstmjölk innan man ammar bara :)
  • oldy

Säg att ni inte orkar amma längre om ni inte får hjälp!

Ikväll har vi varit på BVC för en HLR-kurs på över tre timmar. Stina var så klart yngst men det gick hur bra som helst. Fyra amningar & två bajsblöjor på 2 timmar, klassiskt min tjej det ;)

• oldy
    Sara H skrev 2013-10-10 20:20:46 följande:

Hmm, har haft lite molvärk i ryggslutet idag, men inte så att jag tänkt på det nåt särskilt. Fast nu har jag svagt blodstrimmiga, slemmiga flytningar..?!

Har du kvar avslag? Annars mens kanske?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-11 07:42:10 följande:
    Nä, avslaget försvann för 2 veckor sen lite drygt. Det har inte kommit nåt mer så det var väl bara nån "tillfällig" grej. smile5.gif Skulle det vara mensen så svimmar jag! Jag fick ingen mens på 1 år efter pillerstoppet pga PCO. Det är tack vare Pergotime jag fick igång ÄL och kunde bli gravid. Sjukt otroligt om detta vore mens, men det verkar som sagt inte vara nåt mer än de där strimmorna.
    Åh så skönt! Mitt avslag har inte slutat än, 6 veckor på måndag.. Hade Iofs en gigantisk moderkaka, så såret lär väl också vara stort då :)
  • oldy

Jag var ju beredd på att blöda i 6-8 veckor så det kom ju inte som en chock, finns ju så mycket annat som tar ens uppmärksamhet nu för tiden ändå ;)

Stina har också varit klängig. Varit vaken väldigt mycket idag, sov en timma i vagnen när vi gick i skogen annars vaken tills för en timma sedan typ. Övertrött!! Ammat tre gånger på 30 min osv, men tillslut kommer hon till ro :)

Igår när vi var på kurs & jag satt i en korridor & ammade mest hela kvällen sa BVC-sköterskan "jag lovar, det blir bättre!". Haha ja det hade ju varit trevligt att få ha tröjan på emellanåt.. ;)

• oldy

Vad skönt stora My!

Jag blödde bara rikligt de första dagarna. Och nu kommer det väldigt lite, men ibland kan det komma en större klick, så jag kör på binda än.

Men man har ju inte mensvärk samtidigt så så jobbigt är det inte, känns bara lite ofräscht ;)

• oldy
    Sara H skrev 2013-10-13 14:42:20 följande:

Här har Tor blivit bättre i munnen och det gör inte så ont när jag ammar. Men de rosa bröstvårtorna blir jag inte av med lika lätt... Har behandlat mig sedan i onsdags kväll och Tor sedan i torsdags kväll. Vädrar så gott jag kan, men jag läcker mycket så det är svårt. Sover i bara bh utan inlägg. Provade att sova utan bh, men läckte i sängkläderna, och de har jag ingen lust att byta varje dag. Hjälpte inte att sova på en handduk... smile5.gif

Vi är också bättre här men mina bröstvårtor är också fortfarande rosa, är det svampen som är kvar då? Man skulle ju behandla tills man blir fullt bra och några dagar efter det liksom..

Haha synd att handduken inte hjälpte! Idag när Stina sög på bröstet så släppte hon lite för att återhämta sig av högtryckstvätten, då ser jag hur en rejäl stråle fortsätter att spruta ut från bröstvårtan! Haha. Oftast droppar det liksom annars..
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?