99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Sara: Hmm det är inte kul. Hoppas det går över snabbt. Jag har haft stock i helgen, tror det kan vara det som gjort ont vid amningen också. Är nog känslig vara ute utan värmeinläggen.
Sara: Hmm det är inte kul. Hoppas det går över snabbt. Jag har haft stock i helgen, tror det kan vara det som gjort ont vid amningen också. Är nog känslig vara ute utan värmeinläggen.
Jag trycker lite hushållspapper mot det icke ammande bröstet en stund, så slutar det läcka och man slipper allt dräll och byta.
Jag sover i amningslinne. Tidigare i bh men har ju slutat med amningsinläggen. Hur sover ni?
Jag ska också börja med daktar idag. Upplevde det något bättre efter två dagar med vishy men samtidigt har jag kört med amningsnappen så det beror ju snarare på det. Hoppas det blir bättre med daktar, då ringer jag bvc och ber om mycostatin till lillen. Har en känsla det blir svårt få recept. Annars slutar jag amma.
Och här sitter vi fyra med svamp. Lustigt för jag har aldrig tidigare hört talas om svamp på bröstvårtorna vid amning.
Madeleene: jag doppar min napp i ett glas vatten innan jag sätter på den, så "klistrar" den fast sig bättre, samtidigt som jag täcker hålet med mitt finger när jag sätter fast den. Den håller hyfsat bra men ibland lossnar den mitt i amningen.
Tänker också mina besvär beror på att gossen tar fel tag men testar nu smörja ifall det hjälper. Om inte, är det nog dax gå över på flaskan. Varför plåga sig själv hur länge som helst.
Borde ju inte vara mens i och med att du ammar (men kan ju vara i alla fall) fast det kanske är några sista strimmor som ska ut.
För mig var avslaget rikligt i tre veckor, sen bara lite grann i en halv vecka. Efter det kan det ibland anas lite när jag torkar men det behövs inget skydd i trosan. Nu är det fem veckor sen lillen kom.
ThereseMaria: trist! Gör det ont? Det hjälper säkert, tror inläggen kan vara boven. Hur går det för Leia? Verkar hon mera nöjd med all mat?
Här är jag osäker det är svamp. Det syns inget i lillens mun. Mina vårtor har repat sig och är tillbaka i vanlig färg efter lite vishy och kräm. Det gör inte så ont men det är nog tack vare amningsnappen.
Näe jag skulle inte kunna sova utan bh eller amningslinnet. Då skulle det läcka även om jag tycker det är mycket mindre dräll nu än i början.