• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

69 dagar kvar här!
    Sover inte djupt och lite i taget. Kissar minst tre gånger per natt, bebis brukar böka runt vid 3-4 tiden, är förkyld och vaknar av hosta och täppt näsa och dessutom foglossning så det gör ont när jag vänder på mig.

Oj vad hemskt allt lät. Jag älskar faktiskt att vara gravid, så mysigt! Men nu längtar jag efter bebisen

• oldy

Madonna ja lite får man väl gnälla. Jag har varit så trött efter jobbet så jag gråter haha. Min sambo tycker det är jättejobbigt att se mig ledsen, men jag försöker förklara att jag liksom bara är trött

Foglossning har varit ok men jobbigt efter en dag på jobbet. Men idag har den suttit mellan benen på mig om det är möjligt?! Har plågats av varje steg. Gör dock inget speciellt åt det. Hur är det för dig? Har du något tips?

• oldy

Ja nu ska jag vara ledig i fyra veckor ju så det kommer säkert göra susen :)

• oldy
    Madonna1986 skrev 2013-07-12 17:25:30 följande:
    Jag går in i vecka 33 på måndag och då ska jag börja tvätta lite bebiskläder och packa ner sådant som man redan kan packa. Man vet ju aldrig när bebisen får för sig att komma ut, kan gå över men kan även komma två veckor före. :)
    Jag har redan tvättat det mesta och är i vecka 32  
    Men man vet ju aldrig när det händer och skadar väl inte att vara ute i god tid (som jag gärna är med allt annat med). Skulle man sen gå över tiden kan man roa sig med dvd-boxar & vila, tror det kan behövas det med  
  • oldy

Haha förstår dig precis Sara H!
    Jag är alltid för tidig överallt, kör i god tid för "ifall något händer på vägen".
    Sen är det ju också himla roligt och mysigt att fixa inför sitt barns ankomst!

Du gifter dig snart va?

• oldy

Spännande Sara H!
    Duktig sömmerska du verkar ha hittat med. Lycka till på fredag!

• oldy

Nej men mina bröst läckte efter vårt mys igår :)

Förvärkar tror jag att jag haft några
    gånger. Som mensvärk i omgångar liksom, med pauser då det inte alls gjort ont. Passade också på med andningsövningar då :)0

• oldy

Jag fick låna en profylaxdvd av en kompis och hoppas den är till hjälp inför förlossningen :)

• oldy
    fru mia skrev 2013-08-01 11:20:05 följande:

Ännu en natt av onda förvärkar som försvinner på morgonen precis som dina stumpan84!

Hur ont gör era förvärkar?

Jag har haft en del i två veckor nu (är i vecka 35). Men bm tror det är vanlig träning inför förlossning.

Gör lika ont som rätt ond mensvärk. Såpass så det gör ondare när jag pratar, går osv. Behöver lägga mig ner en rätt lång stund och med vetekudde blir det bättre efter ett tag.

Mensvärken sitter i mage, rygg och ljumskar.

Kanske är vanligt att känna så mot slutet?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?