Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Ibland kan man också behöva amma tätare på kvällen om bebisen är otröstlig och har ont i magen så blir det tillslut bra i magen (amma, gråt, bajs, amma igen). Typ en gång i timmen. Min ena son hade ofta magont på kvällen och var grinig de tre första månaderna. Upplevde att amningen gjorde det bättre med magknipet för honom.

• Stora My

Ja då har hon ätit färdigt. Då får hon ju i sig bra med mat. De små söker ju och suger av ren reflex. Så gör lillen också fastän han är mätt. När jag lägger upp honom på axeln för att rapa så börjar han suga på halsen eller sina fingrar.

• Stora My

Varit trött idag men försökt slumra lite i soffan medan de större pojkarna såg film. Kändes som lillen skulle äta hela tiden i natt. Fast inte varannan timme som ni har Oldy (tungt).

Här har vi också storlek 2 på blöjor. Kör med pampers just nu (brukar variera). Lilla killen har blivit rätt go och rund om kinderna sen hans stora viktökning förra veckan. Vi ska inte tillbaka till bvc förän nästa vecka.

Oldy: hoppas det gått bra med visningen.

Sara: hoppas ni kan gå på föräldraträffen på onsdag.

Vi ska gå luncha med mammagruppen på onsdag, kul!

• Stora My

Oldy: tror det bara råkade sig så ikväll. Hon är ju liten än. Kan ha berott på allmän oro, magknip, eller nåt närhetsbehov eller så. Men om det upprepas fler gånger kan man ju börja fundera om det inte är tillräckligt.

För mig började det sina när min son var 4 månader. Märkte det på att han på dagtid ville äta oftare och oftare. Så jag gick över på ersättning och då blev det längre mellan. Ammade 2 gånger per dygn för att fasa ut.

• Stora My

Fru mia: Fint med Evelin som namn på er skatt. Köpte en fin åkpåse på Barnens hus. Minns inte märket men den är tjock, lite dunjacka känsla över den.

ThereseMaria: hur gick det på bvc?

• Stora My

Oldy: skoj med Ullared. Skulle också vilja åka dit.

Sara: hoppas ni slipper mera sånt nu ikväll och i natt.

• Stora My

ThereseMaria: Så bra det blev viktuppgång för Leia. Verkar som ni hittat en metod som funkar ändå.

• Stora My

Fru mia: jag har också tyckt dropparna varlt bra. Den andra sonen hade mycket ont i magen de tre första månaderna. På kvällarna hade han ont i flera timmar, grät mycket, var missnöjd, ammade, bajsade, ammade, bajsade och sen blev det bra.

• Stora My

Här har jag försökt fasa ut tiden mellan amningen. Lillen har ju ätit med 3 timmars mellanrum dygnet runt. Nu har jag fått det till 3.5 timme (siktar på 4 tim) I natt/gårkväll blev det ett längre uppehåll på 5 timmar (mellan 20.30 och 1.30) Det verkar än så länge gå bra. Han sover självmant en halvtimme över.

• Stora My

Fru mia: ändrade inget i kosten utan åt som vanligt. Funderade på sluta med mjölkprodukter men då kunde han vara bättre just den kvällen så det blev aldrig av. Sen fortsatte han vara känslig i magen länge, bajsat 3-4 gånger per dag osv. En del kanske bara är känsligare också? Var förbi Apoteket idag och köpte hem droppar. Kan ju vara bra till lillen nu, när han också har ont.

Oldy: håller tummarna det nu snabbt blir bra. Låter ut så ont.

ThereseMaria: gått bra med hembesöket?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?