Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Ja men ibland måste man få klaga lite, så känns det bättre sen.

Så störande med människan som var sen. *morr*

• Stora My

Jag sitter här och skrattar åt sega ostbågar.

Min prins har gått upp över 500 g sen förra veckan. Nu väger han 4400 g. Tokigt! Bvc sköterskan tyckte jag såg trött ut och att jag måste sova när jag kan. Jag håller med!

• Stora My

ThereseMaria: Hoppas det går bra med vägningen. Håller tummarna på bra viktuppgång. Ta upp det där om att väcka när hon sover, så får du höra vad sköterskan säger.

• Stora My
    fru mia skrev 2013-09-25 23:11:33 följande:
    Hörrni tjejer! Glöm inte att man inte måste vara så jäkla duktig hela tiden! Man måste inte ha ett skinande blankt hem & ett ständigt leende på läpparna! Allra högst förväntningar har vi nog på oss själva! När sömnen & orken ligger på minus så vad fasen, lämna över till nån annan en stund. Pumpa ur/ge ersättning & lägg er & sov ni är ändå världens bästa mammor till era barn!

Mycket bra sagt. Det tog jag till mig och la mig för att slumra igårkväll medan maken la pojkarna.
  • Stora My

I natt har jag fått mer sömn. Lillen åt först kl 1, sen kl 4 och nyss. Nu ska jag gå äta frukost.

• Stora My

Oldy: du kan ju testa och se om det hjälper. Det är svårt det där för ibland vill ju bebisen bara ha närhet. Det som kan hända, men såklart inte säkert det blir så, är att bebisen får lite ont i magen i början av ersättning.

• Stora My

Oldy: jag har flaskmatat min äldsta och det har ju varit lika mycket närhet i famnen som vid amning. Menade att det är ju svårt ibland veta om barnet verkligen är hungrig eller bara vill vara nära fast man kanske bara ammar av farten. Men om ersättningen mättar mer så det kan bli ett längre sovpass är ju bra för det är ju mera sömn man vill ha.

• Stora My

Sara: ha så trevlig helg med nära och kära.

Och trevlig helg till er andra också.

• Stora My

ThereseMaria: när Leia ammar, äter hon från båda brösten? Tänker hon kanske är hungrig och behöver mer. Men när bebisen är mätt släpper det bröstet och öppnar sina händer. Om hon är sömnig och dålig på äta kan du stimulera hennes sugande genom att stryka med ditt finger i handflatan. Annars tror jag tiden amningen tar räcker. Min plutt äter ungefär 10 min per bröst (eller snabbare). Hoppas det blir bättre sprutt nu på viktökningen. När ska du på nästa koll?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?