99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Min lilla plutt är så fin, så söt. Så mysigt när han kurar ihop som en liten boll på mig. Tiden när de är så här små går så fort.
Min lilla plutt är så fin, så söt. Så mysigt när han kurar ihop som en liten boll på mig. Tiden när de är så här små går så fort.
Stor kram Sara. Tur det gick så bra ändå. Huu det är verkligen inte kul när det händer de små något. Bra att de kollade upp honom ordentligt på neo.
Hur är det med Er?
Här är det bra. Nu har tröttheten slagit till. Lillens 3-timmars intervaller tar ut sin rätt. Sen har det de senaste nätterna tjorvats lite mellan 2-3. Som tur är kunde jag ta lite sovmorgon idag då maken är hemma idag.
Jag brukar slumra lite medan jag ammar. När syskonen är hemma kan jag inte sova med lillen på dagen men annars försöker jag. Jag helammar och han vaknar oftast var tredje timma. Känns som jag knappt hinner somna om på natten mellan matningarna.
Sara: så bra Tor ökat i vikt som han ska.
Få se på torsdag hur mycket Alve gått upp. Han ser rundare ut om kinderna.
Oldy: Så bra! Heja Stina!
Jag låter också lillen ligga på magen på mig. Hjälper mot ont i magen. På dagtid får han ligga lite på sidan ibland så man avlastar tryck mot huvudet.
ThereseMaria: Leia kommer säkert gått upp i vikt till nästa vägning när du ammar tätare. Var tredje timma funkar bra tycker jag men längtar till det planar ut och blir var fjärde timma. Men så jobbigt om du ska väcka henne varannan timma att amma fast det är säkert nu i början så bvc ser att hon ökar i vikt.
Kram Oldy. Ibland är det bara såna skitdagar och man blir less pga trötthet, smärtan av amningen osv.
Jag försöker tänka att det är en kort tid i denna fas, om en månad har allt stabiliserats sig och det blir bättre med bebisens ätande och sömn. Men tröttheten är stundom förlamande. Själv har jag nack/huvudvärk för att jag sover sittandes i TV soffan på kvällen samt slumrar med huvudet hängandes på natten vid amningen. Då är inte humöret på topp om dagarna.
ThereseMaria: mjölken ökar på igen nu när hon äter tätare. Än har inte mängden hunnit regleras.