• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-09-26 12:03:41 följande:
    Ja, precis. smile1.gif

Min familj åker ju ända från Värmland, de kunde inte vara mer taggade inför att äntligen träffa Tor. Det blir min mamma, mina två brorsor och min ena brorsas sambo som kommer imorgon och stannar tills på lördag e.m (plus två hundar, mamman och brorsan till vår hund, så det blir rena släktträffen för alla). Sen på lördag e.m kommer min pappa och hans sambo och stannar tills på söndag. De bor på hotell dock, så den natten får vi lite lugn och ro, haha! Nästa helg kommer min mans systrar med familjer, och om två veckor kommer svärmor. Full rulle!!!

Och innan vi vet ordet av är det jul och då är det dags att åka runt och hälsa på alla... smile5.gif
    Vad mysigt! Haha gulligt med släktträff för hundarna med ;)

Kanske lite intensivt att ha alla hos sig men ni lär väl inte ses alltför ofta så då blir det väl en annan sak..

Åker ni upp dit på julen eller hur gör ni då?

Hur tar din hund det att han fått en lillebror? :) min hund är jätteduktig! Han som annars är så på allt & alla är väldigt försiktig och lugn vid henne. Ber ofta "om lov" för att komma in i ett rum om jag ammar Stina där eller så..
  • oldy
    Sara H skrev 2013-09-26 14:01:49 följande:
    Ja, vi ses ju bara max 3-4 gånger om året tyvärr. Yes, vi firar julen hos min familj i Värmland, och så gör vi ett stopp hos min mans familj i Göteborg på vägen dit eller tillbaka.

Så bra att din hund är duktig med Stina! Otto är också väldigt duktig med Tor. Han älskar när vi är ute och går med barnvagnen. Han är väldigt respektfull och mån om att visa sig snäll genom att gäspa och dra öronen bakåt. Pussar gärna på Tor när han kommer åt. smile1.gif Han har nog varit lite svartsjuk dock. Tor får ju vara i min famn jämt och i vår säng, det får inte Otto. Och det tycker han nog är lite fuskigt... Men det blir skojigare för Otto när Tor blir lite större och tåligare och de kan mysa på golvet tillsammans. smile1.gif
    Ja precis, de lär ha nytta av varandra när våra barn är lite större & tåligare :)

Eddie blir nog lite ledsen när vi är bland folk, då ALLA är på Stina liksom.. Jag försöker att gosa med Eddie så mycket jag kan!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-09-26 15:42:45 följande:
    Exakt, man får liksom ta igen det lite extra med sin vovve när det finns en lucka. Man kan ju inte rå för att bebisen måste bäras, ammas och bytas på stup i kvarten, det är ju sånt som försvinner med tiden. Men jag kan verkligen förstå Otto om han tycker att det är orättvist att jag inte bär runt på honom. Sina 43 kg till trots är han en riktigt kelsjuk knähund. Igår satt vi på golvet och myste alla tre en stund; Tor i sin babysitter, jag bredvid honom, och Otto i mitt knä med ena framtassen på babysittern. smile1.gif
    Åh så mysigt!

Då är ju min Eddie rätt liten om man jämför med Otto, Eddie väger "bara" 37-38 kg.

Jag ska investera i en babysitter! Så man hinner laga mat & sånt haha
  • oldy

Jag funderar faktiskt på att komplettera med ersättning.

Jag gillar inte alls att dra fram bröstet bland folk & när vi väl är bortbjudna så slutar det med att jag sitter ensam i ett rum & ammar större tiden.. Sen kan det vara skönt att bli avlastad någon gång med, vilket är omöjligt just nu då hon bor på tutten

Ska ringa amningsmottagningen så jag får ordentligt med info.

• oldy
    Stora My skrev 2013-09-27 06:51:15 följande:

I natt har jag fått mer sömn. Lillen åt först kl 1, sen kl 4 och nyss. Nu ska jag gå äta frukost. smile1.gif

Vad härligt!

Min natt var också ok, hon har ätit 4 gånger men somnat om snabbt
  • oldy
    fru mia skrev 2013-09-27 07:47:24 följande:

Jag ville verkligen helamma men just inre stressen de innebär när man är bland folk är så jäkla skönt att slippa!
    Kör du också med ersättning?

Ja jag har kommit på att jag blir stressad när folk ska hit eller om vi ska iväg, just för om jag ska behöva amma inför folk. Ska köpa ersättning senare idag & prova ikväll då vi är bortbjudna :)
  • oldy
    fru mia skrev 2013-09-27 08:56:07 följande:

Japp! Ammar först & ger ersättning efter. Men om jag har brottom eller är bland folk kör jag bara ersättning eftersom amningen ändå inte funkar bra om jag är stressad.
    Okej.

Är man dum om man kör på ersättning en kväll bara för att få sova lite fler timmar?

Har hört att bebisar ska vara mättare lite längre på ersättning, man kanske kan unna sig det någon gång
  • oldy
    Stora My skrev 2013-09-27 09:44:34 följande:

Oldy: du kan ju testa och se om det hjälper. Det är svårt det där för ibland vill ju bebisen bara ha närhet. Det som kan hända, men såklart inte säkert det blir så, är att bebisen får lite ont i magen i början av ersättning.

Ja om jag i så fall ger flaska ska jag ändå försöka ha hudkontakt & mys samtidigt som när jag ammar.
  • oldy

Ja tänkte som sagt bara köra på det ibland, vill amma men samtidigt få lite avlastning ibland bara :)

Har köpt nu, köpte NAN för de minsta & den som är snällare mot magen.

Tack för era svar! :)

• oldy
    Sara H skrev 2013-09-27 13:31:15 följande:

Åååhh, äntligen lite vila en stund! Har städat frenetiskt hela morgonen och förmiddagen, gått på en svettig långpromenad med vår hund som verkar ha fått uppåtjack i maten just idag, och Tor som just idag minsann inte vill sova alls förutom i bärselen, så han har fått hänga i den medan jag städat. Nu sover han till slut i sängen, och jag kan förhoppningsvis få slappa tills familjen kommer på besök om en timme. Håller tummarna. smile5.gif Trevlig helg på er!

Oj! Se till att vila nu, det behöver du. Ha det så mysigt i helgen:)
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?