Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara: jag väcker inte för amning men gossen vaknar själv ungefär 3 timmar mellan. På natten sover han ett längre pass på 4 timmar och sen vaknar han om 3 timmar igen. Det kommer nog ändra sig allt eftersom men känns skönt just nu få lite mer sömn.

Det kan nog vara bra väcka under dagen men låta honom sova ett längre pass på natten och bara äta en gång. Hör med bvc på måndag vad de säger angående väckning. I början är det ju bra för att få igång bröstmjölken och för att bebisen behöver träna sig amma och få i sig tillräckligt för att inte bli slö, gul osv.

• Stora My

Sara: så bra han är på g. Han kanske behövde få lite mera sömn först. Tror din pojke äter tillräckligt länge. Min Alve äter bara 10 min per bröst. Det var samma med min andra son.

• Stora My

ThereseMaria: jag såg inte att du svarat. Fina namn till er fina tjej. Skönt få komma hem idag. Alltid skönare sova i egen säng.

• Stora My

Fru mia: ja det är ju svårt med namn och känns det inte rätt så är det inte rätt.

• Stora My

Prova omigen ThereseMaria. Och prova med amningsnapp ett tag på det vänstra bröstet (Medela har bra). Oftast har bebisen ett favoritbröst som det går så lätt att amma ifrån. Sen är hon inte så många dagar än, du får tänka att hon tränar sig.

Jag har använt amningsnapp fem dagar nu i början för att det gjort ont. Lägger alltid honom till det bröst han tar sämre först och sen äter han från det andra sen. Idag har jag ammat utan napp och det har funkat bra.

• Stora My

ThereseMaria: Så bra det har gått bättre (förutom i natt då) Det var det jag tänkte, att en napp skulle göra susen. Så bra du kunde få hjälp idag. Amningsnapp är verkligen bra. Skulle inte ha klarat mig utan den. Förra gången hade jag den i en månad innan jag började köra utan. Nu slutade jag ju efter fem dagar men nog gör det ont ibland eftersom vårtorna hann bli såriga de första dagarna. Jag smörjer med bröstvårdsalva så då känns det bättre.

• Stora My

Ja det är ju bara köra på med nappen när det både funkar och känns bättre.

Hade också en natt för några dagar sen då han skrek, grinade och inte tog tag fast han var så hungrig. Jag provade utan nappen men fick tillslut ta på den. Han hann väcka upp brorsorna innan han smaskade på i lugnan ro.

• Stora My

Carla: jobbigt med stockning. Aj! Men kul med viktuppgången.

Ska på bvc imorgon. Vi har vägt här hemma och räknat på +300 ungefär sen förra veckan.

• Stora My

Sara: Så bra! Vårtformare har jag aldrig hört talas om. Hoppas det funkar.

• Stora My

Jag tror inte det är någon fara med det. Ju mer barnet suger, ju mer produceras och när bebisen är så här liten har ju inte rätt mjölkmängd reglerats än. Jag använde den ju en månad och det funkade bra.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?