• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Har spenderat natten på sjukhus med Tor. Han drabbades av andnöd igår kväll, så det blev ambulansfärd och tre timmar på barnakuten innan vi lades in på Neontalavdelningen. Där har han legat med EEG och syremätare under natten för att se om han har nån krampsjukdom. Han har kollats igenom från topp till tå och alla tester ser jättebra ut, han har varit sig själv under hela sjukhusvistelsen. Bedömningen är att han satt kräks i halsen i sömnen, som stängde struplocket och gav honom andnöd och panik. Tack och lov för att vi har en babyvakt hemma eftersom vi var i köket JUST då när detta hände, men hörde honom skrika till från sovrummet. Hemska tanke om vi inte fått upp honom från liggläge snabbt... Och shit vad tacksamma vi är över att barnsjukvården inte tar några risker utan kollar igenom allt så noga! Låter ju så harmlöst med kräks i halsen, men det var det hemskaste jag sett att vår lilla älskling inte kunde andas. Usch och fy, hoppas aldrig att det händer igen. Jag grät som en tok igår och är helt slut idag, men nu vilar vi iaf ut hemma och Tor mår bra. <3

• Sara H
    ThereseMariaH skrev 2013-09-19 20:17:05 följande:
    Hur går det för er med dom små? Och hur går det med mjölkstockningen Carla300? Blivit bättre? Min lilla snutta är som ett plåster på mig hela tiden. Nåde mig om jag lägger ifrån mig henne i sin säng när hon somnat. Då vaknar hon och gnäller och skriker så får jag lägga henne vid tutten igen... Nu har hon legat på mig sen kl 15.40. :P Men mysigt är det allt. :)
    Tor har varit lite likadan sen vi kom hem från sjukhuset igår vid lunch. Har mestadels sovit liggandes på mig eller min man, och har velat äta betydligt oftare än tidigare. Bara tackar och tar emot, han är ju så oemotståndligt mysig och fin och behöver dessutom lägga på sig.
  • Sara H

Här är det bra! Har just varit hos BVC, Tor har gått upp 330 g på en vecka och ligger nu 200 g över födelsevikten. Blir 3 veckor gammal på onsdag, så jag är väldigt nöjd. Helammar också. Ställer klockan ibland, framför allt på dagtid eftersom Tor är en nattuggla och gärna håller igång då.

Jag ser till att vila på förmiddagen för att ta igen lite sömn. Sover gärna även middag tidigt på kvällen för att orka med nattpassen bättre.

• Sara H
    oldy skrev 2013-09-23 20:16:59 följande:
    Vad härligt att det går bra för er!

Jag har också fått en liten nattuggla här.. Stina & jag sover som bäst mellan ca 7-9, då får man liksom hela TVÅ timmars sammanhängande sömn! smile2.gif

Imorgon ska vi till BVC och jag tror nästan hon är uppe på 4 kg nu, hon känns iaf tyngre. Vi får se smile1.gif
    Samma här, kl 07-09 är det som bäst sömn! Nu ligger Tor på 4035 g, riktigt härligt att ha fått honom över 4 kg:s-gränsen. Armarna, benen, magen och kinderna/hakan har blivit knubbigare. Gulligt värre, är så kär i vår lille pojk!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-24 13:10:29 följande:

Stina vägde 4105 gr vid dagens BVC-besök! Så skönt. Sköterskan sa att jag kan låta Stina bestämma över när hon vill äta & inte klockan smile1.gif

Härligt!
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-09-25 16:06:43 följande:

Har varit på läkarbesök på bvc idag. Vi har definitivt inga vikt problem längre :) Hon har gått upp från 3926g till 4580g på 2 veckor :) 3cm längre har hon blivit :)

Wow! Bra jobbat!
  • Sara H

Usch Oldy, din stackare... Skönt att din sambo har semester snart så att du får lite avlastning hemma. Försök att passa på att vila när Stina vilar, så att du blir åtminstone en gnutta återhämtad.

Kram till dig!

• Sara H
    fru mia skrev 2013-09-25 23:11:33 följande:
    Hörrni tjejer! Glöm inte att man inte måste vara så jäkla duktig hela tiden! Man måste inte ha ett skinande blankt hem & ett ständigt leende på läpparna! Allra högst förväntningar har vi nog på oss själva! När sömnen & orken ligger på minus så vad fasen, lämna över till nån annan en stund. Pumpa ur/ge ersättning & lägg er & sov ni är ändå världens bästa mammor till era barn!
    Så bra skrivet! <3

Efter att ha ammat som en tok mellan kl 22 och 05.30, är jag mör i hela kroppen nu som om jag blivit överkörd av en buss...

Imorgon kommer delar av min familj och hälsar på. Idag hade jag tänkt att städa, baka, göra lite ärenden, ta långpromenad med hunden och köra styrkeövningar. Bara att acceptera att det inte kommer gå! Jag gör så gott jag kan så får vi se vad jag orkar med, punkt slut. Mat och byte till Tor, mat och byte till mig själv, mat och promenad till hunden, det är det viktiga. Resten får bli som det blir.
  • Sara H

Haha, sega ostbågar! Sån lyx har jag inte att bjuda på. Mjuka digestivekex som stått i skåpet för länge är väl det närmaste vi har här hemma som liknar bjudmat!

• Sara H
    oldy skrev 2013-09-26 11:40:28 följande:
    Haha!!
    Men det enda vi behöver bjuda på är ju tid för dem att gosa med våra underbara bebisar
    Ja, precis.

Min familj åker ju ända från Värmland, de kunde inte vara mer taggade inför att äntligen träffa Tor. Det blir min mamma, mina två brorsor och min ena brorsas sambo som kommer imorgon och stannar tills på lördag e.m (plus två hundar, mamman och brorsan till vår hund, så det blir rena släktträffen för alla). Sen på lördag e.m kommer min pappa och hans sambo och stannar tills på söndag. De bor på hotell dock, så den natten får vi lite lugn och ro, haha! Nästa helg kommer min mans systrar med familjer, och om två veckor kommer svärmor. Full rulle!!!

Och innan vi vet ordet av är det jul och då är det dags att åka runt och hälsa på alla...
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?