Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Jag har haft en del sammandragningar ikväll men inget som gör ont alls. Lite kass mage också. Får se om man får igång något med en färdknäpp. Skulle inte bli helt förvånad om det satte igång inatt. Fick en sån känsla bara men jag tror nog att jag har många dagar kvar av den här graviditeten ännu. Känns ganska okej ändå. Jag sov en stund på eftermiddagen idag så inatt kanske jag skulle orka föda;)

• Carla300

BF+1. Så har man börjar på övertid då. Ingenting här förutom att jag har sovit dåligt. Har varit rastlös i kroppen och inte hittat någon bekväm sovställning... Så går det när man sover på dagen och inte är tillräckligt trött på natten.

Imorgon fyller min lillasyster år så då får bebisen gärna stanna inne. Drömde om förlossningen inatt. Första gången jag gjort det! Fick mig inte att längta mindre...

• Carla300

Min förra förlossning var snabb. Eller jag åkte in lite väl sent så hann inte vara där ens en timme och bara en minut i förlossningssalen... Den här gången måste jag åka in tidigare men jag är osäker på om jag kommer att veta när det är på riktigt... Bättre att åka in en gång för mycket än att han kommer i bilen;)

Jag har varit borta hela dagen vid öppna förskolan och på stan. Tiden går snabbare och lättare när vi håller oss hemifrån. Ungarna är snällare då.

Inga känningar alls här. Tyvärr. Ja förutom att slemproppen släpper hela tiden men det har den gjort redan ganska länge. Med dottern släppte den i över 15 veckor!

Bebisen har i alla fall vänt sig så han sparkar åt höger nu vilket är bra. Bättre position inför förlossningen det. Så nu verkar han ju vara redo. Jag själv är väl inte så pigg på tanken på smärtan men sen när det väl börjar tror jag nog att det ska gå bra. Är lite trött på allas spekulationer om när bebisen kommer. Alla verkar tro att han kommer inom wn vecka men jag är tveksam. Hoppas såklart men tror inte på det. Blir väl sist kvar här i tråden ännu...

• Carla300

Lycka till Sara H!

Spännande Stora My!

Jag ger mig ut på en powerwalk och ser om jag får igång något;)

• Carla300

ThereseMariaH: Hinnsvepning har inte kännts ett dugg för mig de fem gånger jag fått en... Men inte fungerat heller. Jag får antagligen en på fredag.

Är så avundsjuk på er som har bebis på gång nu! Jag gick en 45 minuter powerwalk och var ganska svettig när jag kom hem men ändå ingenting. Får nog ta och ge upp för idag. Ny dag imorgon, och då är det önskvärt att bebisen inte kommer för min lillasyster fyller 18. Men jag kan nog tänka mig att föda ändå;)

• Carla300

Inatt hade jag halsbränna, illamående, dålig mage och frossa. Hade det typ förra veckan en natt också? Ingen aning om varför eller varifrån det kommer... Som tur var så gick det om ganska snabbt ändå. Trodde redan att det var början på förlossningen men nej. Har faktiskt foglossning idag från gårdagens träning... Får skylla mig själv och ta cykel istället för att gå idag.

Så inga tecken alls på att bebisen är på väg här inte. Tyvärr. Tror inte att det blir bebis den här veckan inte.

• Carla300

Stort grattis Sara!

Synd att det inte är igång på riktigt ännu Stora My.

En fb vän till mig är på förlossningen nu. Är så avundsjuk! Känns lite som att den här bebisen aldrig tänker komma ut... Bf+2, den här dagen förra graviditeten så startade förlossningen. Är så trött på allt nu. Vill bara att dagen ska vara över nu. Skulle inte orka med den här dagen känner jag. Har inget tålamod och det känns allmänt bara jobbigt. Barnen samarbetar inte alls och det borde städas här men efter gårdagens powerwalk är fogarna inte i skick. Segt med övertid. Ännu 12 dagar kvar till igångsättningen.

• Carla300

Nå nu börjar dagen lida mot sitt slut i alla fall. Ska till mvc imorgon och jag borde få en hinnsvepning då bara min bm är på plats. Så håll tummarna att hon är det! Och att de inte slutat med inre undersökningar på de som gått över tiden. Tänk om han faktiskt skulle komma ut i helgen... Det skulle vara helt underbart!

Har ännu inga känningar alls, även fastän det känns som att kroppen är redo nu.

• Carla300

Har faktiskt sammandragningar regelbundet ikväll, men de gör inte alls ont och kommer med 20 minuters mellanrum så det är tyvärr inget på gång ändå. Igår var de 15 minuter mellan just innan jag somnade. Försöker analysera minsta lilla;)

Ska bli skönt med helg nu! Hoppas att det sätter igång för någon inatt.

• Carla300

Falskt alarm inatt igen. Suck. Vaknade av ont i rygg och mage. Hade lite dålig mage också. Fick några lite starkare, men inte direkt onda, sammandragningar. Kändes precis som att värkarna skulle börja när som helst och jag trodde att det var på gång. Men nej. Vaknade utan att något mer hänt. Har lite ont i ryggen ännu men inga värkar eller sammandragningar alls. Surt med falskt alarm... Nå mvc om ca tre timmar så får se vad bm säger. Hoppas att jag får en hinnsvepning!

Hur har natten gått för er?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?