• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-09-04 13:26:10 följande:
    Sara: bra rumpan har lagt sig till rätta. Då är det väl ingen risk en fot kommer först?
    Nä, det borde ju vara ganska omöjligt att sticka ner en fot då. Men ingenting förvånar mig längre när det gäller den här bebisen, han har hela tiden visat att han är envis och har en egen agenda.
  • Sara H

Vattnet har gått och värkarna likaså! Är på väg till Förlossningen, 17 dagar för tidigt! Håll tummarna!

• Sara H

Igår kom vår efterlängtade Tor! Kl 21.50, exakt 4 timmar efter vattenavgången. Han var 17 dagar för tidig, men med sina 3835 g var det helt dags! Allt har gått jättebra, en stor eloge till personalen här i Helsingborg som hanterade sätesläget på bästa sätt.

Jag svävar på moln! <3

• Sara H

Ja, här var det späckat med spännande läsning!

Jättegrattis till sonen Stora My! Hoppas allt gått bra!

Och lycka till nu Carla!

• Sara H
    Sarus85 skrev 2013-09-07 12:23:26 följande:
    Grattis! Va mysigt :)

Ni som fått era små har ni bestämt vad de ska heta? Eller ni som inte fått kanske redan vet?

Min lille kille har fått namnet Ludvig.
    Ludvig är stiligt och tidlöst!

Vi hade bestämt sedan RUL att vår son ska heta Tor. Min man har alltid haft det som sitt favoritpojknamn, och jag tycker att det är fint och klassiskt, samtidigt som det inte är så vanligt. Då vi har väldigt mycket knutet till siffran 19 gemensamt (bl.a två namnsdagar vardera, datumet vi träffades, datumet vi gifte oss) kollade vi för skojs skull vilka andra namn som har namnsdag den 19:e. När vi ser att Tor har namnsdag 19 oktober så var det aldrig nåt snack om vilket namn vår son skulle få, det var ödet som avgjorde.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-07 14:49:03 följande:
    Åh Ludvig är Jättefint!!

Min lilla tjej ska heta Stina Elin Lilian. Stina hette min farmors mamma & min pojkväns mormor heter Elin, min mormor heter Lilian. Stina som tilltalsnamn då smile1.gif
    Åh, jättefint ju!

Vi har nog bestämt oss för så många som fyra namn. Tor Joseph Sven Magnus. Joseph är ett flera hundra år gammalt engelskt släktnamn på min mans sida som alla pojkar döps till (min man är halvengelsk). Sven är efter min underbara farfar som jag verkligen vill ära på detta sätt, och Magnus är efter Tors far.
  • Sara H

Ja, Alve är verkligen fint!

Härligt att ni kommit hem, Carla!

Vi är också nyss hemkomna, känns sååå skönt!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?