99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Sara: Håller tummarna det går bra.
Sara: Håller tummarna det går bra.
Jag har lite värkar men svårt avgöra om de är riktiga eller så. De är inte så starka, kan lätt andas igenom dem. Få se hur det blir, om det avstannar eller är på gång nu.
Grattis Sara till pojken och superbra jobbat!
Jag har haft värkar 15-20 min hela kvällen och natten. Vet inte om det har öppnat upp så mycket. Ingen slempropp har gått. Vi ska åka in på koll. Tror ju jag behöver värkdropp för att få fart på det hela, så var det förra gången. Antingen blir vi hemskickade eller så blir vi kvar.
Inget på gång, tappen är inte redo och bara öppen 1 cm. Så med andra ord kan det ännu dröja länge. Den lille mår bra i alla fall. Jag hoppas det lugnar ner sig så jag får vila. Är helt slut efter värkar hela natten.
Det är ju så här jag haft tidigare så nu får jag ställa in mig på långdraget värkarbete igen. :-S
Carla: hoppas en hinnsvepning gör susen och din lilla vill komma ut nu.
Carla: hoppas en hinnsvepning gör susen och din lilla vill komma ut nu.
ThereseMaria: tror det kommer igång för dig innan det blir igångsättning pga överburen. Men det är svårt tro när inget händer dag för dag. Däremot jobbigt när nära och kära och andra håller på fråga om det är dags.
Jag har varit depp under dagen att allt mitt jobbande igår och i natt inte påverkat nåt desto mer. Men nu har jag försökt peppa mig. Det är så här långdraget för mig men i slutändan får jag ju min belöning - min lilla plutt! Så med det känner jag mig bättre till mods och fortsätter jobba igenom väskar var 20-30 minut.
Jag har haft ännu en natt med värkar (och pinvärkar) var 12-15:e minut. Försökt sova, stått länge i duschen, tagit alvedon och värmt vetekudden. Tillslut gav jag upp vid 4.30 och satte mig i soffan med vetekudden på magen och då lättade det så jag nästan kunde sova mellan. Känner mig trött, färdig och önskar jag kunde få sova ostört så jag piggnar på mig.