Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara: hur gick det idag på tul?

• Stora My

Mammaspärlaa: hoppas bebisen stannar i magen idag men att du får tillbaka värkarna på torsdag och snusa bebis. Hur många år fyller storebror?

• Stora My

Carla: knäppt det där med känningar och sen inget igen men nu är det inte så länge kvar. Du har ju haft mycket symtom sista tiden. Hur tänker du inför förlossningen? Tänkte om du "oroar" dig att det kommer gå snabbt när det är 3:e?

• Stora My

Inga sammandragningar i natt, har sovit som en stock. Vaknade 4:30 och tänkte "jaha har inte känt några sammandragningar" och sen somnade jag om.

Är ibland lite orolig över hur snabbt förlossningen kommer gå. Vi har ju 10 mil till BB. Om det blir samma som tidigare är det lugnt. Då har jag haft känningar, förvärkar och värkar länge innan men det är så konstigt nu när jag inte känner något.

• Stora My

Nu är den lille fixerad. Bm ville inte gissa kön och tyckte att jag nog inte kommer ha så mycket förvärkar och sånt utan att det startar pang bom bara. Så nu ska jag lägga mig i soffan och i alla fall hoppas på lite känningar.

• Stora My

Fru mia: tidigare har jag haft förvärkar 1-2 v innan, värkarbetet varit långdraget. Sist var jag in men fick åka hem med sovkur och sen tillbaka två dagar senare då han föddes. Tror inte mina egna värkar har varit så starka. Första gången hade jag tidig vattenavgång och igångsättningen slutade med snitt.

• Stora My

Sara: bra rumpan har lagt sig till rätta. Då är det väl ingen risk en fot kommer först?

• Stora My

Jag har fått lite ont i magen efter att bm kände om bebisen var fixerad eller inte. Tydligen kan kläm och känn där sätta igång det hela så man kan ju hoppas. Känner nu lite molvärk i ryggen också men jag vet inte, kanske jag inbillar mig allt. Nu ligger jag och vilar i alla fall.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?